New York állam megelégelte, hogy egy csomó cég pozitív kritikákat és beszámolókat ír vagy írat magáról mindneféle netes értékelőszájtokon, a Google-ön, a Yahoo-n vagy a Yelpen.
Aki szeretné, hogy jót írjanak róla, sokszor cégeket fizet meg a szolgáltatásért, amit enyhe eufemizmussal
reputációmenedzsmentnek
vagy általánosan
astroturfingnek
hívnak.
A New York-i ügyészség egy teljes éven át nyomozott, és egészen furfangos csapdát állított: brooklyni joghurtcégnek adta ki magát, aminek elég rossz híre van az interneten, aztán felkérte a reputációmenedzsereket, hogy segítsenek javítani rajta. A reputációmenedzserek meg kamu poztív értékelésekkel segítettek, ahogy a nyomozás adatai szerint segítettek egy busztársaságnak, egy fogfehérítőnek és egy lézeres szőrkiszedőnek is. Durva adalék: a szálak egészen Bangladesig, a Fülöp-szigetekig, sőt Kelet-Európáig vezetnek!
Az ügyészség összesen 350 ezer dolláros pénzbüntetést osztott ki 19 érintett cégnek.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.