Váratlanul beélesítette a BKK az utastájékoztatót a megállókban

Budapest
2013 október 05., 16:41

Arról a Futár nevű szolgáltatásról van szó, aminek a kijelzőit hónapok óta kiraktak már, de nem mutattak semmit. Most már igen, talán majdnem mindenhol. Legalábbis ahol most még nincs, hamarosan lesz.

A Synergon állítólag novemberre készül el a teljes rendszerrel, mobil appot is ígérnek.

A buszokon és a trolikon elvileg már kész a rendszer, a villamosokat a héten még bütykölték. Elég nagy csúszásban vannak. A villamosoknál a késést a héten a BKK az alvállalkozóra és műszaki okokra fogta. Például több 30-40 éves villamoson nehéz összeilleszteni a régi és az új technológiát. Emellett korábban a hosszadalmasabb hatósági engedélyezés is hátráltatta a felszerelést. A BKK 612 járműre szerel fel kijelzőket.

Gond van a buszokkal is, idézem az MTI-t: "a korábban beszerzett használt buszok tesztjei közben kiderült, hogy az azokban lévő rendszerek hosszú távú tartós üzemelésre nem alkalmasak műszaki hibák miatt, ezért a szóló Volvókban, az O530-as Mercedes Citarókban ki kell cserélni a kijelzőket, erre már kiírták a kiegészítő közbeszerzést."

A Futár (forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer) összköltségvetése 6,7 milliárd forint, megvalósítására a BKK és a BKV mintegy négymilliárd forintos támogatást nyert az Új Széchenyi Tervből, az Európai Unió fejlesztési forrásaiból. Az első körből anyagi okok miatt kimaradt a metró és a HÉV.

Ha találkozott a rendszerrel, és az tetszett/nem tetszett, írjon a panaszkönyvünkbe (szerk@444.hu), vagy kommentelje a cikk alá.

UPDATE:

Kerner kolléga fellelkesülve elment a Jászai Mari térre, és ezt tapasztalta:

jaszai

De legalább már nem az van kiírva, hogy ezen a kijelzőn hamarosan járatokkal kapcsolatos információkat olvashat.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.