A hvg.hu főszerkesztője szerint súlyos szakmai hibát követtek el

Megkérdeztük Gavra Gábort, a hvg.hu főszerkesztőjét, mit szól ahhoz, hogy a Hír tévé riportja szerint hamis a bajai választási csalásról szóló videó. G. Róbert, a videó szereplője elismerte, hogy a felvétel megrendelésre készült (igaz, azt csak 300 000 forintért lett volna hajlandó elárulni, hogy kinek a megrendelésére).

„Súlyos szakmai hibát követtünk el, amikor olyan címet és leadet írtunk a videót bemutató anyaghoz, amit önmagában a felvétel nem támaszt alá”

– mondta Gavra.

Gavra Gábor, a hvg.hu főszerkesztője (a kép korábbi szereplésekor készült)

„Itt a bizonyíték a csalásra: pénzért és tűzifáért szavaztak Baján”, ez volt a cím, a cikk bevezetőjében pedig többek között azt állították,„egyértelmű bizonyíték került elő arról, hogy szavazatvásárlás történt a bajai időközi választáson”.

A videót néhány nappal a pénteki publikálás előtt kapták olyan forrásból, aminek hitelességében a főszerkesztő szerint nem volt okuk kételkedni.

„Saját tudásunk, szakmai rutinunk és biztonságérzetünk alapján a felvétel eredetiségéről igyekeztünk meggyőződni”

– mondta Gavra. A felvételért nem fizettek. A videót ma is publikálná, de nem állítaná azt a címben és a leadben, amit az eredeti anyagban.

A főszerkesztő azt mondja, a hibáért vállalja a felelősséget. Hogy ez pontosan milyen következményekkel jár, arra későbbre ígért választ.

Update 21:55

A HVG néhány perccel este 10 előtt szerkesztőségi véleményt közölt, amiben azt írta:

Csak annyit tudunk, hogy a körülményektől függetlenül súlyos, megengedhetetlen hibát követtünk el, amiért nem háríthatjuk másra a felelősséget, és aminek a tanulságait nekünk kell levonnunk.

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.