Január 24-én 16 óráig kell regisztrálniuk az Állami Számvevőszéknél azoknak a sajtótermékeknek, amelyek a választási kampányban megjelentetnének politikai hirdetéseket.
Az új választási eljárási törvény egyik sajátos, az indoklás szerint a kampányköltségeket csökkentő intézkedése a kampányhirdetések megjelenésének korlátozása. Ennek egyik lépése, hogy a sajtótermékek a törvény szerint kizárólag listaáron értékesíthetnek hirdetéseket. Ráadásul, hogy a trükközést kizárják, a listaárakat a regisztrációkor rögzíteniük kell az Állami Számvevőszéknél, ami aztán a honlapján közzé is teszi az árjegyzéket.
A tisztánlátás végett: listaáron egyetlen hirdetést sem szoktak értékesíteni a sajtóban.
Az új kampányfinanszírozási törvény szerint egy párt legfeljebb 995 millió forintot költhet a kampányban - képviselőjelöltenként ötmillió forintot, és összesen 199 képviselőjelöltje lehet. A Népszabadságban egy egészoldalas, négy színben nyomott hirdetés listaáron 4,284 millió forintba kerül, vagyis 232 ilyen hirdetést vehetne egy párt a kampánykeretéből. Ugyanez a Magyar Nemzetben listaáron 5,9 millióba kerül, vagyis itt már csak 168 hirdetést vehetnének a pártok teljes kampánykeretükből.
A szabályozás ráadásul csak a Magyarországon bejegyzett sajtótermékekre vonatkozik, tehát a pártok külföldi oldalakon, mondjuk a Facebookon, vagy akár a Kurucinfón korlátlanul hirdethetnek. Használhatják a Google hirdetési felületét is, így hirdetéseik akár magyar online sajtótermékekbe is bepöröghetnek. Vagyis a szabályozással azt nem zárták ki, hogy kampányhirdetések jelenjenek meg az online sajtóban, csak azt érték el, hogy a pártok a pénzt ne Magyarországon költsék el.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.