A Nemzeti Pedagóguskar felmérése szerint nem plusz egy általános iskolai évfolyam bevezetésére, hanem a tananyag jelentős csökkentésére lenne inkább szükség. A felmérésben szereplők többsége szerint jelenleg pont a legfontosabbakra
az alapkészségek fejlesztésére, gyakorlására
nem jut idő a rengeteg tanulnivaló mellett.
A pedagógusok szerint egy olyan léptékű változáshoz, mint a 9. osztály bevezetése, ciklusokon átívelő politikai konszenzusra és széleskörű társadalmi egyeztetésre volna szükség, nem pedig arra, hogy néhány kormánypárti képviselő bedobja az ötletet, hogy aztán a kétharmados többség megszavazza.
A lényeg, hogy 2016-os kezdéssel a terv megvalósíthatatlan.
A tanárok szerint az alapkészségek erőteljesebb fejlesztésére nem a pluszévfolyam a megoldás. Voltak, akik azzal érveltek, hogy inkább hagyni kellene érni, kifutni az elmúlt évek nagy horderejű változásait, mert sem az iskolák, sem a szülők nem tolerálnák az újabb átfogó reformot. A pluszévfolyam támogatói között akadtak, akik az óvoda és az iskola közötti nulladik évfolyamot hoznának létre. (Magyar Hírlap via MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.