A számítógépek már rég rommá tudják verni a legjobb játékosokat is sakkban, scrabble-ben vagy kvízjátékban, de a 2500 éves kínai játékban még sosem sikerült, mivel az még a sakknál is komplikáltabb.
A tudósok azt hitték, hogy egy újabb évtized fog eltelni úgy, hogy az emberiség megtarthatja a felsőbbrendűségét a vassal szemben, de az élet, pontosabban a Google rájuk cáfolt: a magát a „mesterséges intelligenciák Apollo-programjaként” definiáló DeepMind, amit 2014-ben vett meg a Google, kifejlesztett egy számítógépet, ami októberben a cég londoni irodájában döntetlent játszott Fan Hui európai góbajnokkal, majd zsinórban ötször veretlen maradt.
A gépen aztán úgy képezték ki, hogy betáplálták profi játékosok 30 millió lépését egy-egy gépbe, és egymást kellett legyőzniük, hogy új technikákat fedezzenek fel, amiket aztán emberek ellen is bevethetnek. Ezzel persze a számítógépet csak mintázatfelismerésre képezik ki, de a mesterséges intelligenciáknak ebben kell nagyon jónak lenniük.
Mindez nagyon részletesen elolvasható a Wiredön.
Egyébként Mark Zuckerberg épp ma jelentette be a Facebookon, hogy szintén ezen dolgoznak, és közel járnak hozzá, hogy a gép diadalmaskodjon.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.