Így néz ki, amikor a miniszterelnök szerint jó irányba megy az oktatás Magyarországon

Orbán Viktor szokásos péntek reggeli rádiós interjújában beszélt a magyar oktatási rendszerről. Úgy tűnt, hogy nem ért egyet az elmúlt hetekben egyre hangosabban tiltakozó tanárokkal, és azt mondta a közoktatás 2010 után kezdődött átalakításáról, hogy

„Szerintem jó irányba indultunk el.”

A miniszterelnöknek korábban is bizakodó volt. Itt van most öt gondolat, amiket az elmúlt években a magyar oktatási rendszerről megfogalmazott, és öt ábra, ami ezeknek az elképzelések hatásai mutatja.

2010. szeptember 28.

„...a magyar állam, a magyar oktatással foglalkozó kormányzat ésszerűbben tudná az erőforrásokat az országban szétteríteni és elosztani, mint ahogy most ilyen fejkvótáért vívott mérkőzések formájában ez megtörténik az iskolák, települések között. De ezek mind olyan kérdések, amelyeket a kormány nem dönthet el anélkül, hogy az érintettekkel ne jutna megegyezésre. Erőből nem érdemes ilyen változásokat átvinni.”

2012. december 23.

„...szerintem a legnagyobb tettek egyike az elmúlt két és fél évben éppen az volt, hogy lényegében átalakítottuk az oktatás rendszerét minden szinten. 2013-ban az a feladat, hogy bejárassuk és gördülékennyé tegyük az új rendszert.”

2013. szeptember 2.

„Nem volt érthető, hogy tanulási napokon kora délután mit keresnek az utcán az általános iskolák diákjai. (...) A nevelés szó eredeti értelmében testi és lelki növelést is jelent. A neveléshez hozzátartozik a napi rendszerességgel végzett testmozgás, a test nevelése is. (...) Ezért is vezettük be a mindennapos testnevelést. (...)

Mi egy olyan oktatási rendszert akarunk felépíteni, ahol nemcsak tanulni érdemes, hanem tanítani is. Ezért alkottuk meg az új pedagógus előmeneteli rendszert, amely reményeink szerint kiszámítható és biztos jövőképet ad a magyar pedagógusoknak. Magyarország jobban teljesít, mint korábban, és mostanra eljutottunk oda, hogy beléphetünk a bérek és fizetések ésszerű, gazdaságilag megalapozott emelésének korszakába.”

2014. március 28.

„(...) az oktatásban ugyan átalakítottuk a kereteket, tehát szerintem jó irányba léptünk. (...) Most mindenhol az országban egy megbízható minőséget fog szolgáltatni az oktatási rendszerünk. Helyes, hogy van Nemzeti Alaptanterv, helyes, hogy a pedagógusoknak van életpályarendszerük, az is helyes, hogy van követelményrendszer, ezt ellenőrzik.”

2014. március 29.

„Egy dolog világos, hogy azokat a kereteket, amelyek egy jó oktatásügyhöz szükségesek, felállítottuk, (...) A lényeg, hogy ma már az oktatási rendszer irányítható állapotban van, ami esélyt ad arra, hogy a hanyatlás és a gyengülés helyett az emelkedés, az erősödés útjára lépjünk.”

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.