Egy magyar kisdiák iskolai naplója 2019-ből

publicisztika
2016 február 24., 08:48
comments 142

Miután elolvastam az újságban, hogy a Magyar Országos Horgász Szövetség bevezettetné az alaptanterv részévé tett kötelező általános iskolai horgászoktatást, amit horgászvizsga koronázna meg, nem legyintettem, hogy "ezek hülyék" és a tenyeremet sem mozgattam fel-le az arcom előtt, hiszen tudtam, hogy amióta a MOHOSZ elnöke Áder János köztársasági elnök bizalmi horgásza, Szűcs Lajos fideszes parlamenti képviselő lett, bármi megtörténhet. Ehelyett tényfeltárásba fogtam. Váratlan sikerrel, mert néhány óra leforgása alatt, két jó informátor és egy időgép segítségével sikerült megszereznem Snejder Péter 6. osztályos tanuló 2019.-es naplóját! Kiszedtem belőle a nekünk érdekes részeket, íme:

2019. szeptember 11.

Tiszta hülye vagyok! A kiegészítős feladatnál a szilvaorrú keszeg fejét rajzoltam a rózsás márna testére, pedig tökre tudtam az anyagot. Alig kezdődött el az év, és máris van két kisegyesem horgászatból. :((

Kedves szülők! A mai tanórán a Horgászati alapismeretek 3. munkafüzetben dolgoztunk. A folyami halak népi elnevezéseivel foglakozó feladatnál Péter a dévérkeszeghez annyit írt, hogy "pinafedél", amit csak háromszori felszólításra volt hajlandó kiradírozni. Az órát a bekiabálásai miatt ezután többször meg kellett szakítanom.

2019. október 7.

Nagyon durva napom volt! Nulladik órában tornadolgozat volt elméleti kislabdahajításból, én meg tegnap elfelejtettem átismételni a lendítést. Előtte még kiosztották az előző felmérőt, amit a magyar nehézatléták két világháború közötti olimpiai szerepléséről írtunk. Kihagytam Kocsis Antal aranyérmét ökölvívásban, meg azt sem tudtam, hol született Énekes István, ugrott a kettes. Első óra is tesi volt, de szerencsére megkaptuk a nagylépcsőházat, így a beígért gerelyhajításelmélet helyett legalább lépcsőzhettünk. Utána matek felmérő, aztán feleltetés nyelvtanból, közintézmények nevének helyesírásából. Negyedik órában ének, ez is feleltetés, az ötödik-hatodik versszak a Balog Zoltán reggeli imájából. Ezt legalább tudtam! Azt hittem, hogy horgászatórán legalább lazíthatunk, erre kiderült, hogy Jenő bá meglepetésfelmérővel készült a pontyfélék szaporodásából. Nagyon félek, hogy hülyeséget írtam az iverzó ezüstkárászról. Utána hatodik-hetedik óra irodalom, még jó, hogy tudtam a Toldit. A nyolcadik óra angol volt, de csoda történt, mert Irén néni megbetegedett, így filmet néztünk, aztán erkölcsön már tényleg nem volt semmi. Nagyon összejöttek ma a dolgok!

2019. november 2.

Ez volt az eddigi legjobb pecaóránk! A Zombori észrevette, hogy a Jenő bácsi már a szünetben kirakta a tanári asztalra a mai kellékeket. Most vesszük a harcsa fenekező horgászatát, ezért az iszapgilisztás csomag meg a csalihalas vödör mellett ki volt készítve egy darab nejlonzacskóban rohasztott büdös máj is. De a Jenő bácsi odarakta mellé a tízórai szendvicsét is, a  Zombori meg kicserélte benne az egyik szalámikarikát  a májra. Már majdnem mindenki bent ült, amikor beleharapott még egyet az óra előtt. Az volt a legjobb, hogy pont azt a nyalizós Franciskát köpte le vele, aki annyira hajt az ötösre, hogy direkt saját májat rohasztott az órára és még be is hozta.

2019. november 9.

Ma megint kistanárokkal volt horgászatóránk. A Wolf óra közben megkérdezte az egyiküket, aki tök feltűnően izzadt, hogy szabad idejében mennyit szokott pecázni. Erre az izzadós azt mondta, hogy semennyit mert irtózik a  férgektől és utálja a sarat, de enélkül nem lenne diplomája, mire a Jenő bácsi kihívta a folyósra és azt hitte, hogy nem halljuk, ahogy csúnyán kiabál vele.

2019. november 16.

Lehetett vállalni kiselőadást, mi a Sünivel az etetés ragasztott csontkukaccalt választottuk. Nagyon kell az ötös, egyelőre 2,8 az átlagom és év végén jön a horgászvizsga.

Tisztelt szülők! A mai horgász témazáró egyik feladata a következő volt:

5.) Egészítsd ki ezt a wobblert!

Péter a következő megoldást adta le:

Kérem, egy Önöknek alkalmas időpontban konzultáljunk személyesen a héten.

2019. december 1.

Hány ikrát rak le a vaskos csabak testsúlykilogrammonként? Lehet, hogy másnak ez nem annyira fontos kérdés, nekem a beígért bicklim múlhat rajta.

2019. december 8.

Amúgy ma óriási arc volt a Pikó. Megtalálta a Jenő bá haltartójából kiszabadult angolnát a középső padsor alatt, de nem szólt róla, hanem becsúsztatta hátulról a Hédi ruhájába, aki sikoltozni kezdett és kifutott az óráról. Mégis szeretem a horgászatot!

2019. december 15.

Jenő bácsi megbetegedett, helyettesítő tanár jött ma helyette. Géza bácsi tisztára összezavart mindenkit, amikor azt mondta, hogy tényleg jó folyó vízi süllőcsali a gumihal, de egy jó egyenáramú készülékkel nem ér föl semmi. Utána azt hitte, hogy nem érezzük, hogy pálinka van a tonikosüvegben, amit többször is meghúzott óra közben.

2020. május 20.

Hazaértünk a horgászati terepgyakorlatról. Na ez végre tényleg jó buli volt! Azzal kezdődött, hogy a kuttyogatás gyakorlása közben a Jenő bá azt mondta az Ildinek, hogy lazán, csuklóból, mire az Ildi csapott egy marha nagyot, és beleesett a vízbe. De Jenő bá kiszedte és azt mondta, inkább menjünk ki a partra a peremfutó orsós dobást gyakorolni. Ez eleve vicces buli, aztán főleg vicces volt, mikor a Honekker Robi pont akkor lendített, amikor a Csonti apja, aki segítőnek jött le velünk Dunavégsőre, odaállt mögé. Óriási szerencse, hogy a Jenő bá reggelt leszedette velünk a csalikról a hármashorgokat. Azt senki sem értette, hogy a Csonti apja miért ismételgeti, hogy százezer volt ez a kurva korona, amikor semmi sem volt a fején, sőt igazából tök kopasz. Most már nem is féle annyira a vizsgától.

2020. június 3.

Vége! Vége! Sohasem hittem volna, de végzett, vagyis vizsgázott horgász vagyok. Ahhoz képest, amit végigrettegtem, tök simán ment a vizsga. Elméletből a keszegívást és a MOHOSZ történetét húztam. Gondoltam ez ennyi volt, erre a vizsgabizottság MOHOSZOS tagja kiment a folyósra a többiekkel, aztán visszajött egy percre és lesúgta nekünk a lényeget. Gyakorlatból füles horog kötése és pont a csonti csúzlizása jött ki, ezeket persze magamtól is tudtam. Most már csak a nagy tornafelmérő, az énekelmélet és az erkölcsgyakorlat van hátra és ennek az évnek is vége!

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.