Olyan Lépésre Készül a Facebook, Hogy Ha Meghallod, Elsőnek Azt Fogod Mondani, Váó, Utána Pedig Azt, Hogy Na Ne

2014 augusztus 26., kedd 10:07
40

A közösségi oldal üzemeltetői egy hétfői blogposztban jelentették be, hogy le fognak csapni a kattintásvadász címekkel operáló posztokra. Azaz az olyasmikre, mint hogy

Ha ezt megnézed, újra hinni fogsz az emberiségben

vagy hogy

Nem Fogod Elhinni, Mi Következett Ezután

Azaz gyakorlatilag az Upworthy-jelenségre készülnek lecsapni, aminek működéséről írtunk már egyszer hosszasan.

A fellépést elég egyszerűen magyarázzák a Facebooknál: a felhasználók nem szeretik ezeket a tartalmakat.

Egész pontosan az olyan linkek ellen indítanak háborút, amik arra biztatják a felhasználókat, hogy mindenképp kattintsanak tovább, anélkül, hogy pontosan megtudhatnák, mi is vár rájuk a kattintás után.

A Facebook angol nyelvterületen élő felhasználóik között folyamatosan kérdőíveztet, és az derült ki, hogy a felhasználók nyolcvan százaléka jobban szereti az olyan címeket, amiből el tudták dönteni, hogy el akarják-e olvasni a teljes cikket. Jé.

A szakmai stáb szerint az új algoritmus ezentúl figyelni fogja, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek el egy-egy cikken, amire átkattintanak. Azaz ha ott időt tölt az olvasó, akkor azt feltételezik, hogy az valami értékes tartalom volt, amit nem kell kiszűrni a News feed-ből. Ha viszont hamar visszatér onnan a Facebookra, akkor azt feltételezik, hogy nem azt kapta, amire számított, és az ilyen oldalakat nem kell pörgetniük.

Szintén mérni fogja az algoritmus, hogy az egyes megnyitott tartalmakat továbbosztják és kommentelik-e, ezeket is annak jelének véve, hogy nem klikkvadász tartalomról, hanem valami értékelésről volt szó.

Bár az algoritmust nem ismerjük, de azért módszertani kérdéseket rögtön felvet a dolog. Például sokszor olyan cikkek jönnek szembe a hírfolyamunkba, ami csak egy-egy képet vagy rövid videót tartalmaz, és ezeken értelemszerűen nem tudunk sok időt eltölteni, mégis szeretünk rákattintani. Másrészt pedig az sosincs rendben, ha egy vállalat akarja helyettünk bekalibrálni, hogy mi tűnhet fel a News feedünkben, és mi nem. Ezt ma már mindenki elég jól testre szabhatja magának a Facebookon, idióta ismerősök és bugyuta oldalak letiltásával nincs szükség külső kontrollra.

Ez is ugyanúgy helyettünk-gondolkodásnak tűnik, mint a Facebook másik újítása, hogy ezentúl jelölni fogják, ha egy poszt ironikus-szatirikus hangnemet tartalmaz, és a benne foglaltak nem felelnek meg a valóságnak. Erről is írtunk hosszabban már. (via Washington Post)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt