Tönkretette a 444, a Ki Mit Tube és a $PÉNZ$ a magyar Youtube-közösséget?

Youtube-osok, riadó! Megjelentek a mainstream arcok, hoztak médiát és pénzt, plázát akarnak építeni a játszóterünk helyére! Fegyverbe mindenki!

Ha lenne faliújság a magyar Youtube-on, valami ilyesmi lenne pirossal felgraffitizve rá, mióta elindult a Ki Mit Tube tehetségkutató. Vloggerek egymásra licitálva gyalázzák a versenyt, és bár odáig ugyan nem mindenki merészkedik, hogy ez valójában a háttérhatalom műve, de sokan tényleg berágtak attól, hogy természetes élőhelyükön megjelent valami egészen más.

youtube4

És ez bizonyos szempontból

teljesen érthető.

A Youtube-közösség eddig a mainstream által nagyjából figyelmen hagyott szubkultúra volt, a maga szokásaival, és a maga saját közönségével. Meghatározó arcai valóban a média segítsége nélkül, saját erejükből értek el nagyon komoly nézettségeket. Olyan nagyokat, ami viszont már a mainstream figyelmét is felkeltette. És még az üzleti lehetőséget is meglátták ebben.

Az, hogy egy szubkultúrának ez elsőre nem tetszik, tényleg természetes. A legtöbb szubkultúra így van ezzel, amikor a mainstream felfedezi magának, és az arcok félnek attól, hogy

már soha nem lesz olyan, mint amikor minden csak az övék volt.

Viszont a mainstream részéről is természetes, hogy ha meglát egy ilyen lehetőséget, arra rá fog repülni. Sok hasonló dologgal megtörtént ez már, most épp a Youtube van soron. Hahó, így működik a piac! (Mellékszál, de az a Fluor Tomi, akit a zsűri tagjaként most sokat szidnak a kamasz vloggerek, éppen onnan indult, ahonnan ők.)

Ezeken a konfliktusokon úgyis túl kell lenni. Ezeket ne lehet megúszni. Mi megértjük a dühöngő vloggereket, és megértjük azt a céget is, ami ebben látja a lehetőséget, és beszáll egy ilyen versenybe.

youtube1

Azt viszont senki se felejtse el, hogy a Youtube végső soron egy platform, ami mindenkié. Oké, hogy sokan úgy érzik, eddig ők dolgoztak azért, hogy ott legyen is tartalom és közösség, és ez vonzotta oda a cégeket. Attól még mindenkinek pontosan ugyanannyi joga van használni azt.

És ha a piac nem működne, akkor nem lenne például Youtube sem.

Azt is pár srác találta ki első körben magának azért, hogy meg tudják osztani egymással a családi videóikat. Még mikor az üzletesedés elkezdődött, akkor is pizzéria felett egy pár négyzetméteres irodából működtek. Aztán egy évvel az első videó feltöltése után jött a Google, megvette az egészet, és megcsináltak belőle azt az iszonyúan nyereséges platformot, amit most a mainstreamtől féltenek.

További jó videózást, versenyzést és vitatkozást!

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.