Ha ez elterjed, ellepik a Dunát is a biciklisek Pesten?

Fenntartható mobilitás
2014 szeptember 27., 09:44

Biciklizni nem csak kikapcsolódás, sportolás okán szoktak az emberek, városi környezetben ugye kifejezetten hasznos, néha a leggyorsabb közlekedési eszköz is lehet a bringa. Ugyanez kevésbé mondható el a vízibicikliről. Ahogy eddig ismertük ezt a holmit, leginkább csak kisgyerekes családok valójában semmire se jó, fárasztó tekeréssel is csigalassú haladást biztosító programja egy ilyen delfines vagy csúszdás vacak kibérlése a vízparti nyaralás során, esetleg a nagyvárosok szánalmas kis betonszegélyes csónakázótavain.

Mondom, ahogy eddig ismertük. Forradalom van ugyanis a vízibicikli-iparágban. Egy Judah Schiller nevű amerikai yuppie (korábban a Saatchi & Saatchi S designcég ügyvezetője) tavaly átbiciklizte a Hudson folyót egy jópofa olasz cuccal (Shuttle Bike), aminek segítségével egy bringa a vízen is használható járművé alakítható:

link Forrás

Két felfújható párna, egy tartószerkezet, kormánymű és szíjas propeller - ennyi kell ahhoz, hogy a bicikliből vízibicikli legyen. Azóta Schiller komplett vállalkozást hozott létre a megreformált vízibicikli tökéletesítésére. Az új termék már nagyon profi cucc, fordulékonyabb, gyorsabb, 32 kiló sincs az egész és az olasz szettel szemben akár nem csak 120, de akár 135 kilóig terhelhető (ne feledjük, amerikai termék, Kaliforniában készül). Viszont a szárazon már nem lehet vele tekerni. Így néz ki a Schiller X1:

Apró hibája a vízibringának, hogy egy picikét drága. 6500 dollár, 1,6 millió forint, és akkor ugye még nem hozta át a posta a tengeren. Az olasz átalakító szett praktikusabb (12 kiló, hátizsákban hordható leengedett talpakkal), de még ez sem olcsó, ha két nagyságrenddel kevesebb is az ára. 250 euró az Ebayen, ami szállítással bőven 80 ezer forint feletti ár. No de ott van a rejtelmes Kelet, a maga misztikus csodáival. Kínában már rendelési tételtől függően 120 dolláros induló áron hozzájuthat egy nagyobb tétel koppintott szetthez a vevő, ami 30 ezer forint, másfél éves BuBi-bérlet. Mókás, hogy az Alibabán még a kép is az eredeti olasz gyártó oldaláról lopott fotó:

Ha netán kitör a bringások között a vízibicikli-hype, a sárga vízibusz után a sárga vízibringa is megszokott látvány lehet a Dunán. A szettel 6 km/h körüli átlagsebesség tartható (a Duna nagyjából ennyivel folyik Budaspesten), a végsebesség 12-15 km/h, tehát elvben akár lecsorgás nélkül is átvágható a folyó. Persze bizonyára megszaporodik majd a dolga a vízirendőrségnek (és a vízimentőknek), ha pizzafutárok tömkelege szlalomozik majd a városnéző hajók meg a BKV kishajói között.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.