A mentőhelikopter akárhol leszállhat, ha betegért megy. Ha úgy adódik, akár az autópálya közepén is. A beteggel a fedélzetén viszont nem szállhat le például Szegeden, a Sürgösségi Betegelláttó Önálló Osztály hatszázmillió forintból felújított új épületénél, ahol amúgy 24 méter magas helikopterleszálló-tornyot is építettek.
Ez ugyan már tavaly kész volt, de a kormány október 28-án szigorította a klinikai helikopterleszállókra vonatkozó szabályozást, így az üzemeltető Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ meg sem kérte a működési engedélyt. Ahhoz, hogy megkaphassa, el kéne küldeni a leszállónál szolgáló biztonsági őröket egy olyan 40 órás tanfolyamra, amilyen még nem is indult az országban.
"Ha minden előírásnak meg akarunk felelni, az nagyjából tízmillió forintos pluszkiadást jelent, amely nem volt betervezve a költségvetésbe" - mondta Majó Zoltán, a Szegedi Tudományegyetem gazdasági-műszaki főigazgatója.
Így a mentőhelikopterek Szegeden továbbra sem a kórház mellett, hanem a város határában szállnak le, hogy aztán onnan mentőautó vigye tovább a betegeket. (Via Délmagyar)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.