A zengzetes Harley-Davidson modellnevek után elég egyszerűre sikeredett az amerikai szabadság-legenda első elektromos motorjának munkaneve: Project LiveWire. ÉlőVezeték Terv; ennyi maradt: így jár, aki hűbelebalázs módjára már a '60-as években beáldozza a világ legtutibb elektromos motor-nevét valami őskori benzinzabáló szörnyetegre: az Electra Glide Ultra Classicra.
No de elkalandoztam. Szóval Project LiveWire; ez az a motor, amit a moziban az Ultron korá-ban ugyancsak látványos jelentben tekinthet meg a nagyérdemű:
A 74 lóerős, de irgalmatlan, 624 Nm nyomatékot leadni képes elektromos motor, ahogy egy Harleyhoz illik, szíjjal hajtja meg a hátsó kereket. A gyorsulás ennek megfelelően elég dinamikus, négy másodperc körül van százon a gép, de a végsebességet 95 mph-ra, vagyis kb. 150 km/h-ra korlátozza az elektronika. Az akkumulátor kapacitásáról nincs hivatalos adat, becslések szerint egy 7 kWh-s lítium-akku lehet a motor testében, ami normál használat mellett nagyjából 180-200 kilométeres hatótávhoz lehet elég, egy feltöltéssel.
És ez a motor most a világot járja, bárki kipróbálhatja, hogy a Harley fogyasztói visszajelzéseket kapjon róla a piaci bevezetés előtt. Most épp Angliában vannak a gépek, de június végén megérkeznek a kontinensre, Franciaország a teszttúra következő állomása. És tényleg bárki tesztelheti a villany-Harleyt, egy virtuális tesztpályán még az is, akinek nincs motorjogsija. (Itt jönnek a hírek arról, mikor hova viszik a motort.)
A Harley-Davidson azt állítja, erre a motorra nem lehet úgy nézni, mint a klasszikus szabadságikon modernizált, elpuhított, lecsendesített, füstmentes silány pótlékára. Ahogy mondják: ne elektromos személyautókra gondolj, amikor azon tűnődsz milyen lehet. Gondolj az elektromos gitárra!
Jó duma.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.