Merkel elharapja Lázár János torkát, ha ezt meglátják a német adófizetők

meme
2015 július 20., 06:20
comments 360

Nagy kampányba fogott a magyar kormány 2012 októbere és 2015 júniusa között, hogy a munkahelyi egészség és biztonság, valamint a munkaügyi ellenőrzés területeit fejlessze, illetve hogy ezek fontosságát népszerűsítse. A cél nemes, és ahogy az lenni szokott ebben a Brüsszellel állandóan hadban álló országban,

ennek jelentős része uniós pénzből ment,

a projekt teljes költségvetése kicsivel több mint 3,7 milliárd forint volt.

A projektnek rengeteg leágazása és alprojektje akadt, ezek közül is kiemelkedik azonban az a felvilágosító reklámfilmsorozat, melynek részei a Jó Munkahely nevű YouTube-csatornára kerültek fel az elmúlt pár hétben.

És hát nagyon nehéz ezekre szavakat találni. Ott van például rögtön az Angyal című kisfilm, nézzék már meg:

Elképzelni sem tudjuk, hogy itt mi lehet az üzenet. Vagy hogy mindez milyen szempontból segíti a munkahelyi egészség és biztonság ügyének előrelendítését. De abban biztosak vagyunk, hogy bármelyik nyugat-európai euroszkeptikus párt százalékokban mérhetően tudna erősödni, ha elrettentő példaként használnák fel ezt a filmet következő kampányukban. Igen, erre megy el az adótok, ehhez képest a Sziriza ámokfutása tényleg racionális befektetés.

Ezen kívül még négy film és két rádióspot került fel. Ezek sokkal követhetőbbekm főleg azért, mert roppant eredeti módon híres filmek híres jelenetei alapján íródtak. Itt van rögtön a Mátrix kapszulaválasztós jelenetét Irigy Hónaljmirigy-szinten feldolgozó kisfilm:

De készült egy döbbenetes erejű kisfilm a Tetovált lány stílusában is, a rendezett munkahelyi körülményeket népszerűsítendő:

És itt a Leon, a profi átirata:

Végül pedig a személyes kedvencem, ami azt foglalja össze, mennyire nehéz volt az NGM által megbízott kreatív csapatnak, amikor logót kerestek a projekthez. Ez a videó tényleg a kabalafigura-választás nehézségeiről szól. Figyeljenek oda, a végeredmény valóban lélegzeteláállító!

Az audiovizuális élmények utóhatásaként nagyon kíváncsiak lettünk, hogy pontosan mi a célja ezzel a kampánnyal a minisztériumnak, milyen csatornákon tervezik terjeszteni, és hogy persze mibe került ez az egész. A projekt honlapja sajnos nem segíti az átláthatóságot, nem találtunk rajta például részletes költségvetést. A Közbeszerzési Hatóság honlapján elég sok, a projekthez kapcsolódó közbeszerzést találtunk, ezek közül a legvalószínűbb, hogy a társadalmi kommunikáció – PR kampány megtervezésére és megvalósítására, valamint 39 db sajtórendezvény megszervezésére és lebonyolítására felhívó kiírás vonatkozott a videókra.

Ennek a teljes költségvetése 102 millió forint volt, az a részfeladat pedig, amire a leírás alapján legjobban illett a videók elkészítése, 85 millió forint lett.

A videók többszöri döbbent megtekintése után mindenesetre levelet írtunk az NGM-nek, hogy rákérdezzünk arra, hogy kik, miért, mennyiért forgatták ezt a videót és hogy hogyan, milyen csatornákon kívánják ezeket terjeszteni. Amint megtudunk bármi új információt, beszámolunk róla.

Addig is reménykedjünk, hogy ezek a videók nem kerülnek a német adófizetők szeme elé.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.