Bár a Nemzeti alaptanterv felülvizsgálata és az optimális óraszámok meghatározása nem megy egyik-napról a másikra, Nemzeti Pedagógus Kar elnöke szerint konszenzus alakult ki az oktatás szereplői közt arról, hogy az általános iskola első négy évfolyama csak az alapkészségek fejlesztéséről szóljon, és
a diákoknak egy nap alatt legfeljebb négy, egyenként 45 perces tanórája legyen.
Horváth Péter szerint ehhez előbb oktatáskutatókkal, pszichológusokkal kell konzultálni, hogy mi lehet az optimális terheltségi szint a kisiskolásoknál. Ezért optimista kísérletnek tartja azt, hogy 2017 végére már felülvizsgálták és módosították a tantervet.
A Klik átalakítását Horváth előrelépésnek tartja, mert legalább
az iskolák rendelkezni fognak elemi költségvetéssel, így tudnak majd tervezni.
A Pedagóguskar elnöke szerint megoldásra vár még a pedagógus-óraszámok kérdése. Horváth szerint nem tartható tovább, hogy a tanárokat túlóráztatják, és ezt külön kifizetik, ettől a pedagógusok leterheltsége nem csökken. A Nemzeti Pedagógus Kar javaslata az, hogy heti 22 óra alapján lehessen az iskolákban kiszámolni a betöltendő munkahelyek számát, és emellett maradhatna egy keret, amit a fennmaradó túlórák kifizetésére lehetne költeni. (MagyarIdők)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.