Mark Zuckerberg nekiáll megmenteni a globalizációt

2017 február 17., péntek 6:06
93
Mark Zuckerberg a tavalyi barcelonai World Mobile Congress konferencián és kiállításon. David Ramos/Getty Images Fotó: David Ramos

Globális világunkban globális válaszokat kell adni a globális kihívásokra, állapította meg a BBC-nek adott interjújában Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója. Zuckerberg csütörtökön 6500 szavas kiáltványt tett közzé a Facebookon, a BBC ennek apropóján kérdezte.

A kiáltványában Zuckerberg a globalizáció kihívásait elemzi. Megáltása szerint a globalizáció, amit ő ugyan hasznosnak, mi több, elkerülhetetlennek tart, sokakat hátra hagyott, ezért most egyre hangosabbak azok, akik inkább kivonulnának összekapcsolt világunkból. Erre a kihívásra kell felelnie azoknak, akik hisznek a globalizációban, a válasz pedig szerinte

a közösségi infrastruktúra kiépítése lenne.

"Amikor elindítottam a Facebookot, ez a gondolat nem volt ellentmondás. Akkoriban alapfeltevés volt, hogy a világunk egyre inkább összekötött és úgy tűnt, hogy efelé is haladunk. Most ez a vízió egyre ellentmondásosabb" - mondta.

Ahogy a kiáltványában is, amiben ezer szót szentelt a témának, úgy az interjúban is előkerült az álhírek témája. "Tudjuk, hogy téves információk és vérbő hoaxok is vannak a Facebookon. Tettünk előrelépéseket ez ügyben, hogy a hoaxokkal a spamhez hasonlóan elbánjunk, de még van munkánk" - írta. A nehézséget szerinte az jelenti, hogy

"nehéz éles határt húzni a hoax és a szatíra, illetve a vélemény közé".

Szerinte az nagyon is fontos, hogy mindenki elmondhassa a véleményét, még ha mások szerint az hibás is. "Nem annyira a félretájékoztatás tiltásában, mint inkább más nézőpontok és információk megjelenítésében gondolkodunk, beleértve ebbe azt, hogy tényellenőrök értékelik egy adott poszt pontosságát" - mondta. (Via The Guardian, BBC)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt