Vekerdy szerint öröm helyett szorongás van a magyar iskolákban

Hiányzik az öröm a mai magyar iskolákból, mondta Vekerdy Tamás pszichológus a Népszavának. Szerinte

"szorongás van helyette, ami viszont visszafogja a teljesítményt. A mi oktatásunk egyik paradoxona: úgy akarunk teljesítményt kizsarolni, kifacsarni, hogy közben ugyanazt visszafogjuk. Öröm és élmény nélkül nincs világ- és önmegismerés." 

Úgy látja, hogy bár sokat szidta a magyar oktatást ’89 és 2010 között is, de "ma az egy aranyidőnek látszik, ahol nagyszerű dolgok jöttek be." Példaként hozza az élményközpontú tanítást, projektmódszereket, témaheteket, különböző alternatívákat, reformpedagógiai megoldásokat.

Forrás: FB.

 "Csak mi úgy láttuk akkor, hogy nem elég gyorsan történnek. Most visszatekintve viszont nagyszerű volt, hogy ezek egyáltalán megjelentek," mondta Vekerdy.

"2010 óta megmaradt pár alternatív program, ennek ellenére a „normál” pedagógus rettenetesen be van szorítva időben és ostoba bürokratikus feladatokban. Végletekig ki van merítve ő is és a gyerekek is,"

tette hozzá.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;