A Piala japán marketingcégnél, ahogy Japánban általában, nagyon sokan dohányoznak, három alkalmazott közül egy biztosan pöfékel. Ez eddig magánügy, de a nem dohányos alkalmazottak elkezdte bosszantani (füstölögni kezdtek!), hogy a cigizők folyamatosan kijárnak trécselni, kevesebb munkaórát tudnak le mint a füstmentesek, a nap végén mégis mindenki egyszerre teszi le a tollat.
Ez az ordas házmesterkedés vezetett oda, hogy a cégvezetés meghallgatta a lázongókat és lépett. Szeptemberben, megelégelve a nem cigiziők nyavalygását, úgy döntött, figyelembe veszi a pöfékeléssel töltött időt, és hat szabadnapot ad mindenkinek, aki nem dohányzik. Japánnban nagyon kevés szabadnapja van a munkavállalóknak, úgyhogy kifejezetten gáláns ajánlatról van szó.
Az akció eddig bevált, már négyen döntöttek a leszokás mellett az extra szabadnapok hatására. Az egész egy nagyobb kép része is: Japában a kormány óriási kampányba fogott, hogy visszaszorítsa a dohányzást a 2020-as (füstmentes) tokiói olimpiai játékok kezdete előtt.
A japánok 20 százaléka dohányzik, és az arány ugyan csökken, globálisan ez még mindig elég az élmezőnyhöz. Japánban nem ritka, hogy a munkahelyek külön dohányzóhelyiséget tartanak fenn a dolgozóknak. A Piala esetében azért is hőbörögtek a nemcigizők, mert a dohányózhelyiség az alagsorban van az épületben, az iroda viszont a 29. emeleten, így a cigisek jó sokat lebzseltek távol az asztaloktól. (New York Times)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.