Valamiért fontos lett a kormánynak a balatoni elektromos hajózás felvirágoztatása

Bár igény nem igazán van rá, a kormány nagyon tolja a balatoni e-hajózást. A 24.hu írja, hogy milliárdokat költenek az elektromos hajózáshoz köthető beruházásokra, ezeknek több nyertese is lehet, többek közt Viszkei András, aki testvérével évekkel ezelőtt megalapította az elektromos hajók gyártására specializálódott Aqwia Kft.-t. 

A cikkben arról írnak, a kormány már 2016-ban elkülönített a célra egymilliárd forintot, és további milliárdokat kívánnak még költeni. Már készül az infrastruktúra a 20-30 millió forintos elektromos luxusjachtokhoz, melyek a kormány tervei szerint hamarosan ellepik a Balatont. Az e-kikötők helyszínei még nem biztosak, de esélyes egy Mészáros Lőrinc-féle kemping partszakasza, és az önkormányzatok tulajdonában álló Balatoni Hajózási Zrt. is beszállna az üzletbe. A Balatonon egyelőre 300 elektromos hajó sincs, így felvetődik, vajon miért készülnek ekkora beruházásra.  

Bár biztosat még nem lehet tudni, a 24. hu megemlíti a Viszkei fivérek nevét, akik egyrészt a fejlesztési stratégia-, másrészt a hajógyártásban érdekeltek. A Balatoni Elektromoshajózási Nonprofit Kft. tulajdonosa Viszkei András, aki testvérével, Viszkei Márton Györggyel alapította meg az egyik, elektromos jachtokat gyártó céget Magyarországon, az Aqwia Kft.-t. Tőlük vett elektromos jachtot Giró-Szász András egykori kommunikációért felelős államtitkár is.  Cégük több száz milliós állami támogatást kapott, reklámügynökségük milliárdos összegben nyert pályázati pénzeket a 2010-es kormányváltás után.  Viszkei András már nincs benne a vállalatban, a testvére viszi az üzletet.

Balatonkenesén is terveznek e-kikötőt, egy korábbi strand helyére, azonban a helyi lakosok attól tartanak, ha még egy kikötő épül a településen, teljesen eliszaposodik a part. 

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.