Bár igény nem igazán van rá, a kormány nagyon tolja a balatoni e-hajózást. A 24.hu írja, hogy milliárdokat költenek az elektromos hajózáshoz köthető beruházásokra, ezeknek több nyertese is lehet, többek közt Viszkei András, aki testvérével évekkel ezelőtt megalapította az elektromos hajók gyártására specializálódott Aqwia Kft.-t.
A cikkben arról írnak, a kormány már 2016-ban elkülönített a célra egymilliárd forintot, és további milliárdokat kívánnak még költeni. Már készül az infrastruktúra a 20-30 millió forintos elektromos luxusjachtokhoz, melyek a kormány tervei szerint hamarosan ellepik a Balatont. Az e-kikötők helyszínei még nem biztosak, de esélyes egy Mészáros Lőrinc-féle kemping partszakasza, és az önkormányzatok tulajdonában álló Balatoni Hajózási Zrt. is beszállna az üzletbe. A Balatonon egyelőre 300 elektromos hajó sincs, így felvetődik, vajon miért készülnek ekkora beruházásra.
Bár biztosat még nem lehet tudni, a 24. hu megemlíti a Viszkei fivérek nevét, akik egyrészt a fejlesztési stratégia-, másrészt a hajógyártásban érdekeltek. A Balatoni Elektromoshajózási Nonprofit Kft. tulajdonosa Viszkei András, aki testvérével, Viszkei Márton Györggyel alapította meg az egyik, elektromos jachtokat gyártó céget Magyarországon, az Aqwia Kft.-t. Tőlük vett elektromos jachtot Giró-Szász András egykori kommunikációért felelős államtitkár is. Cégük több száz milliós állami támogatást kapott, reklámügynökségük milliárdos összegben nyert pályázati pénzeket a 2010-es kormányváltás után. Viszkei András már nincs benne a vállalatban, a testvére viszi az üzletet.
Balatonkenesén is terveznek e-kikötőt, egy korábbi strand helyére, azonban a helyi lakosok attól tartanak, ha még egy kikötő épül a településen, teljesen eliszaposodik a part.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.