Az Avon bocsánatot kért egy narancsbőr elleni termék reklámja miatt

külföld
2019 január 22., 07:26

A kozmetikumokat gyártó óriáscég azután kért elnézést, hogy a brit színésznő, Jameela Jamil Twitteren vádolta meg azzal a vállalatot, hogy gyalázza a nőket. Az Avon új, egy narancsbőr elleni terméket népszerűsítő kampányában ugyanis egy fiatal nőt lehetett látni, azzal a felirattal, hogy 'a gödröcskék aranyosak az arcodon (de nem a combodon)'. 

link Forrás

Jamil azon akadt ki, hogy mindenkinek vannak benyomódások meg fodrok a combján, neki is, a követőinek is és az Avonnál dolgozó bohócoknak is, szóval hagyják abba a nők gyalázását a korukkal, súlyukkal és a narancsbőrrel. Ezek ugyanis elkerülhetetlen és teljesen normális dolgok. Ha pedig megrémítik őket és arra akarják rábeszélni a nőket, hogy 'javítsák ki' ezeket, azaz biztosan bukásra ítélik őket. 

A színésznő ezen kívül még egy Avon-reklámsorba beleszállt, mely azt állítja, hogy 'Minden test gyönyörű', de Jamil szerint ezt csak azokra a testekre értik, melyeken semmiféle hiba nincs, teljesen kifordítva így magából a testpozitív mozgalom elveit. 

Az Avon órákkal később reagált, és mint írták, teljesen megérik, miről beszélt Jamil, és belátták, hogy ezt nem gondolták az üzenetük mögé, ezért a jövőben többet nem használják ezeket a reklámanyagokat. (Guardian)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.