A legnagyobb német légitársaság beperelte egy utasát, aki egy ismert pénzspórolási technikával, az átszállás közbeni kiszállással élt. Az angolban 'skip lagging'-nevezett trükk lényege, hogy valaki egy repülőút során az átszállási helyen szakítja meg az utazását, és nem repül el odáig, ahova eredetileg a jegye szól.
Mivel az egyes desztinációk közötti repülőjegyek árazása rengeteg mindentől függ, simán elképzelhető, hogy egy hozzánk földrajzilag közelebb fekvő város repterébe éppen drágább egy adott nap elrepülni, mint mondjuk egy olyan városba, amely messzebb fekszik, és ahova éppen az első városon átszállva vezet az út. Ez a beszámolók szerint különösen gyakran fordulhat elő a rendkívül sűrű és sok átszállásra lehetőséget biztosító amerikai piacon, illetve a tengerentúli utazások esetében.
Ebben a konkrét esetben az utas Oslóba repült Seattle városából, frankfurti átszállással, még 2016 áprilisában. Ehelyett azonban az utas Frankfurtban nem szállt fel a gépére, hanem egy másik járattal Berlinbe repült. Összesen 657 eurót fizetett ezért, a légitársaság szerint viszont ezzel megkárosította őket közel 2100 euróval, ezért az üzletszabályzatuk megsértésére hivatkozva kártérítést követelnek.
A repülőtársaságok nagyon utálják amúgy ezt a spórolási technikát, hiszen szerintük ez sokszor késésekhez vezethet, míg az utast keresik a reptéren, ráadásul így üres székekkel mennek amúgy teltházas gépeik.
A mostani keresetet a világ minden légitársasága árgus szemekkel figyeli. Eddig a bíróságok azonban nem a légitársaságoknak adtak igazat: első fokon egy német bíróság az utas javára döntött, a Lufthansa ezután nyújtott be fellebbezést. (Yahoo)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.