Egy rakás pénzt költenek a nagy olajcégek, hogy stoppolják a klímaváltozás elleni törekvéseket

Az öt legnagyobb olajcég közel 200 millió dollárt (több, mint 50 milliárd forintot) költ rá évente, hogy blokkoltassa, elhalasztassa vagy csak simán ellenőrzése alatt tudhassa a klímaváltozás kezelésére irányuló szabályozást - derül ki az InfluenceMap jelentéséből. A legtöbb pénzt a Chevron, a BP és az ExxonMobil költi arra, hogy a globális felmelegedés kezelése ellen lobbizzon.

A jelentés szerint a cégek a közösségi médiát is felhasználják, az amerikai félidős választások előtt például kétmillió dollárt költöttek célzott Facebook és Instagram-hirdetésekre, hogy a fosszilis energiahordozók kitermelését reklámozzák. A BP egyedül 13 millió dollárt költött egy kampányra, aminek következtében Washington államban mégsem vezettek be egy a károsanyagkibocsátás után fizetendő új adót.

A jelentés szerint a nagy olajcégek megtévesztően viselkednek, a 2015-ös párizsi kílmamegállapodás után ugyanis azt kezdték kommunikálni, hogy cselekedni kell a klímaváltozás ellen, eközben azonban növelték az olajkitermelésre irányuló befektetéseiket.

“Nyilvánosan támogatják a cselekvést a klímaváltozás ellen, közben viszont a megszorító intézkedések ellen lobbiznak. Támogatják a környezetkímélőbb technológiát, de ez eltörpül amellett, amennyit az egyre bővülő fosszilis energiahordozó-üzletre költenek” - mondta a jelentés szerzője, Edward Collins.

A Shell visszautasította a jelentésben szereplő állításokat, és azt írták, támogatják a párizsi klímamegállapodást és lépéseket tesznek a zöldebb energiáért. Azért pedig nem kérnek bocsánatot, hogy “döntéshozókkal is beszélnek”. A Chevron szintén nem értett egyet a jelentéssel, és ők is azt hangsúlyozták, hogy együttműködnek a döntéshozókkal a károsanyagkibocsátás csökkentése érdekében. (Guardian)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.