Egy kiborult programozó úgy döntött, felveszi a harcot a Magyar Postával, ebből lett a Fosta

Még 12 millió forintot szeretnénk összegyűjteni az év végéig. Köszönjük, hogy összedobjátok. Akkor nem tartozunk majd senkinek, csak köszönettel - nektek.

"Korábban elég sokszor pórul jártam már a postával, és nagyjából minden panaszomat teljesen nyilvánvalóan ignorálták, úgyhogy úgy döntöttem, készítek egy valós hibabejelentőt"

- kezdte a 444-nek írt levelét a Fosta nevű vadonatúj weboldalt kitaláló és leprogramozó Mr Fosta.

Az oldal használata és szerkezete egyszerű és átlátható: ha panaszod van, egy ék egyszerűségű bejelentőlapon az irányítószám megadásával és a probléma típusának hét lehetőség közüli kiválasztásával majd kipipálásával már meg is tetted a bejelentést.

A program ezeket a panaszokat térképre helyezi 

és statisztikailag is elemzi az adatvizualizáció szerelmeseinek a kedvéért:

Ez a példa például azt mutatja, hogy a kérdéses józsefvárosi körzetben a mostanáig kialakult országos panaszátlaghoz képest kirívóan magas a késve, vagy visszadátumozott, illetve hiányzó értesítővel kikézbesített küldemények száma aránya.

Vagyis ezen az oldalon nem lehet egyedi történeteket olvasni, ez nem számít hivatalos hibabejelentésnek, az egész inkább egyfajta hőtérkép, ami felhívja a Posta - ha ők is olvassák - és a nagyközönség figyelmét arra, hogy mely körzetekben van különösen nagy gond a postai szolgáltatással és milyen típusú a probléma.

Maga az ötletgazda ezt így fogalmazta meg:

"Ez az oldal azért jött létre, hogy végre mindenki elmondhassa és mindenki számára látható is legyen, melyek azok a körzetek Magyarországon, ahol a legtöbb probléma van a küldemények kézbesítésével, ami által talán az illetékes szervek is motiváltabbak lesznek, hogy a 21. században is elfogadható szintre hozzák a szolgáltatásaik színvonalát."

Az ötlet olyan jónak tűnt, hogy gyorsan meg is csetinterjúvoltam az Alkotót:

444: Jól értem, hogy ez az oldal arra jó, hogy kiderüljön, melyik körzetben különösen hanyag a Posta?

Mr Fosta: Pontosan. Nem kezel szemelyes adatot, nem jelennek meg külön az egyes panaszok, és függetlenek is a postai valós bejelentéstől. Ez inkabb csak ilyen heatmap, hogy hol a legnagyobb a baj területileg.

444: Mi volt az utolsó sérelem a pohárban, ami fejlesztésre sarkallt?

Mr Fosta: Több külföldről rendelt konyvünk is eltűnt már (bookdepository), aminek nem volt ragszáma, és minden alkalommal azzal hajtottak el a postán, hogy mit képzelek, hogy számonkérem rajtuk azt, aminek nincs ragszáma.

444: Kábé mennyi idő volt összedobni?

Mr Fosta: Nettó 8-10 nap volt mindennel együtt összerakni (irányítószám, koordináták visszafejtése, frontend, backend, adatbázis, dizájn)

444: Mióta megy, vagyis mennyi idő alatt gyűlt össze rajta ennyi panasz?

Mr Fosta: December elsején lőttem fel és most 857 panasznál járunk.


Még 12 millió forintot szeretnénk összegyűjteni az év végig
Eddig összegyűlt: 4,3 millió Forint

Egész évben sokan támogattátok a szerkesztőséget, a ti segítségetek nélkül a 444 nem tudna stabilan működni. Most év végéig még 12 millió forintot szeretnénk összegyűjteni, ezt a pénzt az újság bővítésére fordítanánk, például abban is segítene, hogy januártól két új riporterrel kezdjük az évet. Segíts, hogy a 444 bővülni tudjon!

Támogasd a 444 szerkesztőségét!
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.