Nem kapták meg a fizetésüket a hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztését segítő pedagógusok

oktatás
2020 január 17., 08:26

A Népszava arról ír, több mint 60 millió forinttal tartozik a Szigetvári Tankerület azoknak a pedagógusoknak, akik korábban az Integrációs Pedagógiai Rendszer (IPR) keretében hátrányos helyzetű gyerekek fejlesztésében, felzárkóztatásában vettek részt. 

A lap szerint úgy 150-en, legalább nyolc iskola pedagógusai érintettek, akik több mint két éve várják, hogy megkapják díjazásukat. A kifizetések jogalapját egy kormányrendelet képezi, ami 2018. január elseje óta hatályban van, de a tankerület a kiadást nem tervezte be a 2018-as költségvetésbe. A tankerület azt ígérte, hogy a 2019-es költségvetés elfogadása után kifizetik a fejenként 400-500 ezer forintos elmaradást, de eddig ez nem történt meg.

A Magyarországi Roma Parlament elnöke, Horváth Aladár decemberben Maruzsa Zoltántól, az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelési államtitkárától is tájékoztatást kért. Szerinte azért is fontos tisztán látni a kérdésben, mert az IPR nagy szerepet játszik a hátrányos és halmozottan hátrányos helyzetű – jelentős számban roma – tanulók esélyhátrányainak csökkentésében.

– Nyilvánvaló, hogy az iskola önmagában nem képes ellensúlyozni a szociális és etnikai szelekciót, a társadalmi elkülönítés széles körét, ugyanakkor az iskolán belüli és az iskolák közötti szegregációt csökkentheti 

– fogalmazott Horváth Aladár.

Levelére írott válaszában Maruzsa Zoltán elismerte az IPR pozitív hatásait, tájékoztatása szerint meg is kezdődött a program pedagógiai keretrendszerének fejlesztése. Az elmaradt díjazásokról azt írta, 

Az elmaradt tanári díjazásokkal kapcsolatban az államtitkár azt írta, a minisztérium fejezeti előirányzatain az integrációs fejlesztőprogramok megszervezésére fordítandó forrás nem áll rendelkezésre, e forrás az iskolafenntartók költségvetésébe épült be.