A kultúráért felelős brit államtitkár, Oliver Dowden is elhatárolódott attól a kormányzati kampánytól, melyben arról győzködik a művészeti szférában dolgozó embereket, hogy képezzék át magukat valami mássá, mondjuk kiberbiztonsági szakértővé.
Az államtitkár Twitteren közölte, hogy a kormány által indított Cyber First-kampány nem a digitális tartalmakért, médiáért, kultúráért és sportért felelős minisztérium (DCMS) terméke, és ismét közölte, hogy a céljuk az, hogy megmentsék a munkahelyeket a művészeti szférában is.
A kampányanyagon egy balett-táncos látható, mellette pedig a felirat, hogy Fatima következő munkahelye a tech szektorban lehet (csak még nem tud róla). Mint a Gurdian írja, a kampány rövid időn belül rengeteg kritikát kapott, főleg a művészeti szektor felől.
A botrány annyiban mindenképp rosszkor jött a minisztériumnak, hogy épp most jelentették be, hogy összesen 257 millió fontnyi támogatást osztanak ki 1300 művészeti szervezetnek, hogy segítsenek átvészelni a járvány okozta válságot. A brit kormány amúgy összesen 1,57 milliárd fontot tervez a kulturális szektor megsegítésére fordítani.
Korábban a pénzügyminiszter, Rishi Sunak is cáfolta, hogy bárkit a művészeti szférából arra akarnának rávenni, hogy képezze át magát. Szerinte egyszerűen csak arról van szó, hogy lesznek munkavállalók, akinek alkalmazkodniuk kell majd a helyzethez, és azok számára, akik nem tudják az eddigi munkájukat folytatni, új lehetőségek nyílhatnak.
A kampány miatt kitört minibotrány egy nagyobb társadalmi vitába illeszkedik Nagy-Britanniában: a kormány téli gazdasági csomagja az 'életképes' munkahelyekre fókuszált, sok művész felháborodott, hogy a kormány csak amolyan luxushobbiként tekint a tevékenységükre, holott a művészeti szektor komoly adóbevételekkel járul hozzá a brit gazdaság működéséhez.