Hivatalosan megvizsgálja a brit kormány, hogy érdemes lenne-e hidat építeni vagy alagutat fúrni a két legnagyobb brit sziget között, összekötve Észak-Írországot és Skóciát. (Az Ír tenger legkeskenyebb pontján nem egészen 20 kilométer választja el a két országot.)
Az ötlet maga már a XIX. század végén is felmerült. A téma belekerült az északír Democratic Unionist Party 2015-ös választási programjába, Boris Johnson miniszterelnök pedig korábban nagyon érdekes ötletnek nevezte az elgondolást. Egy vasúti szervezet a hídépítés alternatívájaként tenger alatti alagút építését vetette fel a szakértői bizottságnak Stranraer és Larne települések között.
Egyes szakértők 15, mások 20 milliárd fontra becsülik a várható költségeket. Az 1988 és 94 között épült, Nagy Britanniát Franciaországgal összekötő Csalagút 50 kilométer hosszú és mai áron 16-18 milliárd fontba került.
A mostani, előzetesen 15-20 milliárdosra becsült költségek része több szárazföldi autópályaszakasz építése is. Az Észak-Íroroszágból érkező áruszállítmányok nagy része jelenleg a skót Cairnryan kikötőjében landol, ahonnan a kamionoknak 160 kilométer kell döcögniük egy kétszer egysávos úton, mielőtt elérik az első autópályát.
(via BBC)