Megváltozik az Instagram működése, mert a cég alkalmazottai szerint az alkalmazás elnyomta a palesztinokat támogató hangokat

június 1., kedd 5:19

A Facebook tulajdonában lévő Instagram átalakította az algoritmusát, miután a vállalat több alkalmazottja is panaszkodott amiatt, hogy szerintük a palesztinokat támogató tartalmak kevesebb felhasználóhoz jutottak el a legutóbbi gázai összecsapások idején, írja a Verge.

A változtatás alapvetően érintheti majd azokat, akik sokat használják az Instagramot: az algoritmus eddig előnyben részesítette azokat a Storyba feltöltött tartalmakat, melyek eredetiek voltak, és csak ezután mutatta az újramegosztott tartalmakat. Mostantól viszont nem lesz ilyen megkülönböztetés, és a kétféle tartalom egyforma súllyal esik majd latba,

Az elmúlt hetekben több amerikai lap is beszámolt róla, hogy az Instagram alkalmazottainak egy csoportja úgy érezte, a vállalat algoritmusa elfojtja a palesztinokat támogató posztokat. Azt még az alkalmazottak sem gondolták, hogy ez tudatos lépés lenne az Instagramtól, ugyanakkor úgy látták, hogy egy ilyen léptékű beavatkozás is hátrányosan érintheti a marginalizált csoportokat.

A Verge részére küldött válaszában az Instagram megerősítette az algoritmus átírását, de elmondták, hogy nemcsak a most felmerülő aggályokra reagáltak, hanem a vállalat rájött arra, hogy eddigi működése, azaz hogy előtérbe helyezték azokat a tartalmakat, amikről azt gondolták, hogy leginkább érdekelheti az embereket, azt eredményezhette, hogy az emberek azt hihették, a vállalat elnyom bizonyos kérdéseket vagy nézőpontokat. De ez sosem volt céljuk a közlemény szerint, ezért ezentúl nem is lesz különbség a saját és a megosztott sztorik között.

Az Instagram közleménye szerint korábban azt hallották a felhasználóiktól, hogy a Story-funkcióban jobban érdekli őket az ismerőseik saját, eredeti tartalma, mint az újramegosztott anyagok, ezért kaptak azok a tartalmak nagyobb hangsúlyt eddig. Ugyanakkor az elmúlt időszakban folyamatosan nőtt a sztorikban az újramegosztott posztok aránya, és ezzel persze az igény is a láthatóságuk iránt.

A vállalat szóvivője szerint ugyanakkor a felhasználók továbbra is inkább az eredeti tartalmakra lesznek kíváncsiak, ezért gondolkodnak azon, hogy milyen új eszközökkel fókuszálhatnak ezekre a jövőben.