A Forbes magazin friss lapszámát bemutató eseményen jelentette be Cserpes István, a róla elnevezett sajtmanufaktúra alapító tulajdonosa, hogy eladja a cégét és kiszáll a bizniszből. Az eladást ahhoz hasonlította, mint amikor valaki férjhez adja a lányát, megjegyezve:
„Benne vagyunk egy eladási folyamatban, de ez nem azt jelenti, hogy nem lesz Cserpes: kiváló kérőim vannak.”De az nem derült ki, hogy valamelyik agrárszektorban utazó NER-báró lesz-e az új tulajdonos. (Cserpesnek egyébként négy lánya van, és egy fia.)
A cégalapító egyrészt a kifáradásával magyarázta az értékesítést. Olyanokat mondott, hogy „harminc intenzív évnél több nem várható el egy embertől”, illetve hogy arra vágyik, hogy fél évig csak szőlőt kapáljon a badacsonyi telkén. Másrészt arról beszélt, hogy úgy érzi, már akadálya lenne a fejlődésnek vagy a cég szerkezeti reformjának.
Cserpes 2 hónapon belül ígért konkrét hírt a vevőről, és jelezte, ha talál ilyet, nem tart meg semekkora tulajdonrészt a cégben. Az viszont valószínű, hogy egy darabig még ott marad segíteni, mert „eddig minden kérője igényt tartott erre”.
A cég az elérhető adatok szerint – a 2022-esek még hiányoznak – stabilan nyereséges, 2021-ben 3,2 milliárd forintos árbevétel mellett 618 milliós adózott eredménye volt. A vállalkozás rövid lejáratú kötelezettségei a járvány óta a duplájukra ugrottak ugyan, de így sem tűnnek elviselhetetlennek. Az egykori manufaktúra mára persze komoly gyárrá nőtt 233 alkalmazottal.