Majdnem 1500-zal kevesebb parkolási engedélyt kértek március közepéig a józsefvárosi lakosok az önkormányzattól erre az évre, mint tavaly ugyanennyi idő alatt. A kerületi lap összegzése szerint ez azt jelenti, hogy a tavalyi 9000 helyett idén csak 7600 engedélyt adtak ki.
Az önkormányzat tavaly döntött úgy, hogy 2023-tól fizetőssé teszi a parkolást a kerületi lakosok számára. Korábban mindenki két autót tarthatott ingyen az utcán, ehhez képest idén 18-30 ezer forintot kérnek éves szinten az első parkolási engedélyért, a másodikért pedig ennél is többet.
Az intézkedés célja, hogy 80-90 százalékra csökkentsék a kerületi parkolóhelyek kihasználtságát, ami tavaly inkább 95 százalék körül volt napközben. Így azok a helyiek, akiknek tényleg naponta szükségük van az autóra, könnyebben találhatnak helyet a házuk előtt, kevesebbet kell keringeniük a környékbeli utcákon, így a szennyezés is csökkenhet.
„Aki elvesz az autójának 11 négyzetmétert az utcán, oda nem települhet ki a cukrászda, nem játszhatnak ott a gyerekek, nem lehet fa, sem szélesebb járda. Az egyik célunk, hogy felszabadítsuk ezeket a köztereket” - mondta akkor Rádai Dániel alpolgármester a 444-nek.
Baranyi Krisztina, Ferencváros polgármestere hasonló intézkedésre készült tavaly, de nem ment át a testületen. Hétfőtől viszont tízezer forintos bírságot kapnak azok, akik lakossági engedély nélkül este 6 és reggel 7 között a kizárólagos lakossági parkolóhelyeken hagyják autóikat.
A szintén ellenzéki vezetésű, jómódú budai kerületekben, az I.-ben és a II.-ban nem változtattak, maradt az éves szinten ezer és kétezer forintos díj.