Cyberpunk 2077: nagyobb a hype-ja, mint a lángja

2020 december 20., 19:07

Rohadt nagy fába vágta a fejszéjét a lengyel CD Projekt RED játékfejlesztő stúdió, amikor lassan nyolc éve bejelentette, videojátékot készít a könyvekből, társasjátékokból és képregényekből már ismert Cyberpunk világából. Méghozzá nem is akármilyen játékot: a megjelenést megelőző médiahadjárat miatt sokan azt hitték, hogy ez lesz a világ legjobb és legnagyobb videojátéka EVER, ami kispadra ülteti a Grand Theft Auto-t, elkeni a Call of Duty száját, elpicsázza a Half-Life-ot, sőt, Super Mario fejét akasztja trófeaként a kandallója felé.

De sikerült ez a nagy vállalás? Nos, nem egészen. A Cyberpunk 2077 egy súlyos hibáktól hemzsegő, ugyanakkor mégis fenemód izgalmas videojáték, amire szívesebben vártunk volna még pár évet, ha azt kapjuk, amit a fejlesztők ígértek.

Marketinggépezet

Ha az ember feliratkozott Facebookon néhány tech és gamer újságra, úgy érezhette magát az elmúlt egy-két évben, mintha legalábbis országgyűlési választások lennének, annyiszor láthatta az idővonalán a rikító sárga háttér előtt pózoló főszereplőt. Folyamatosan záporoztak az előzetesek, gameplay-videók, exkluzív anyagok, sőt, még Keanu Reeves-et is megszerezték a játék egyik fontos szerepére. A játék soundtrackjét számos lengyel alkotó mellett olyan felkapott zenészek készítették, mint a Run the Jewels, A$AP Rocky, Grimes vagy éppen Nina Kraviz. A marketingkampány és a majd' évtizedes munka meghozta a gyümölcsét, hiszen már előrendelésben eladtak 8 millió példányt, és a megjelenést követő harmadik napon megtérült az összes eddigi kiadásuk - ezután minden eladott példány 20 ezer forint tiszta hasznot hoz majd a konyhára.

link Forrás

Rögös út vezetett idáig, az idén tavaszra ígért premiert háromszor is el kellett halasztani, először szeptemberre, majd novemberre, végül decemberre. El is indult a viccelődés, hogy a Cyberpunk 2077 a Duke Nukem Forever sorsára jut, és sosem fog elkészülni. A várakozás sokakból a legrosszabbat hozta ki: a rajongók egyre türelmetlenebbek lettek, a mérgező kommentelők egyre több átkot szórtak, a messengerüzenetekben küldött halálos fenyegetésekkel a játék megjelenését követelő idiótáknak már csak annyit tudtak válaszolni a fejlesztők: baszki, mi is csak emberek vagyunk.

Pedig azt nem lehet mondani, hogy nem tettek meg mindent azért, hogy időben elkészüljenek.

Csatlakozz a Körhöz, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!