Tímár utcai tortúra: trükközz, tolj vagy tejelj!

közlekedés
2013 július 17., 16:31

Kevés alattomosabb bringaút van Budapesten az Árpád fejedelem útinál. A Tímár utcánál ugyanis a bicikliút megszűnik, pontosabban a túloldalon folytatódik. Szintben átmenni nem lehet, zebra nincs a közelben, kétszer két sáv, záróvonal. Közben viszont ott egy felüljáró, amire fel lehet ugyan hajtani biciklivel, csak nem szabad.

A tiltó táblát a biciklisek jelentős része ignorálja, ezt használják ki az éber közterületesek, akik lesben állnak, és bírságolnak. Nem a keddre és szerdára meghirdetett prizmaellenőrzési akció keretében, hanem rutinszerűen, nap mint nap.

Aki biciklivel hajt a felüljáróra, a helyszínen 5000 forintot fizet. Ha nem fizet a helyszínen, akkor jön a szabálysértési eljárás, aminek a vége 5000-től 50000-ig bármi lehet.

Van, biciklis, aki felháborítónak tartja az eljárást, és nem is fizet a helyszínen. – Írja csak meg - mondja egy éppen feljelentett biciklis, aki azt ígéri, hogy maga is jól megírja majd az esetet "az internetre". És a Facebookra is kiposztolja.

5000 forint, vagy 50 000

A közterületesek szerda kora délután egy órája álltak lesben, addigra háromszor 5000 forint bírságot szabtak ki. Sokan átcsúsznak az ellenőrzőponton, mert ugye ha a hatóság az egyik szabálysértővel foglalkozik, akkor a másikkal nem tud. Az elkerülő manőver is hatékonynak tűnik: aki időben észreveszi a közeget, simán mehet tovább a járdán vagy az úttesten, azért már nem szól rá senki.
A legnagyobb veszélyben így azok vannak, akik nagy lendülettel érkeznek a felüljáróról, és belefutnak a közterületesek karjaiba. A többiek vagy időben kerülnek, vagy szívnak és tolnak.
Valahogy így:

photo_camera Alaphelyzet: elkaptak, fizetsz
photo_camera Egyes számú evazív manőver: aki szemfüles, időben észleli a checkpointot, leszáll, és tol.
photo_camera Orange Alert! A külföldi turisták majdnem belegurulnak a csapdába!
photo_camera De szerencsére még épp időben eszmélnek
photo_camera És alibiként eligazítást kérnek a közterületesektől. A bal oldalon a második számú evazív manőver látható: ki az úttestre, és kész. Gyors reflex, jó időzítés kell hozzá,de nem lehet belekötni. Mi is ezt tennénk.
photo_camera Van, aki nehezen dönti el, mit csináljon
photo_camera Aztán a rossz megoldást választja: leszáll, és tol.
photo_camera A turisták is tolnak
photo_camera Hármas számú evazív manőver: a járda. Járdán a KRESZ szerint csak lassan lehet biciklizni, és csak akkor, ha az úttest nem alkalmas kerékpáros közlekedésre. Határeset, de a közteresek nem szólnak érte.
photo_camera Na, ez szívás. Főleg csomaggal
photo_camera Ötös számú evazív manőver: megtalálni a rést, és átcsusszanni rajta. Nem feltétlenül törvényes, és vagy sikerül, vagy nem.
photo_camera Sikerült! Legközelebb szöges útakadállyal lehetne nehezíteni a pályát.

 

 

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.