Népszabadság információi szerint átvenné az állam a fővárostól a BKV üzemeltetését, hogy ez még megtörténik-e az őszi önkormányzati választások előtt az bizonytalan. Az átvételre állítólag több forgatókönyv létezik:
- A buszágazatot választanák le a fővárosról, és olvasztanák egybe Volánbusszal. A kötött pályás eszközökre új cég jönne létre, míg a HÉV-et a MÁV kapná meg. A trolik helyzete nem tisztázott.
- Az egész céget átvenné az állam, ahogy van. Így úrá lehetne lenni az 58,5 milliárdos banki adósságon.
Állítólag az első verzióra hajlanak a döntéshozók, mert ezzel szinergiákat építenének le, azzal is spórolva. A BKV már 2012 óta kész a darabolásra, átvételre, csak egy szétválási vagyonmérleg és a Fővárosi Közgyűlés határozata szükséges, hogy szétváljanak az üzemágak.
Ha megtörténne az államosítás, akkor a BKK-nak is vége lenne, csak jelentősen csökkentett létszámmal és feladattal működne tovább. Vitézy Dávid a Fejlesztési Minisztériumba ejtőernyőzne. (Nol.hu)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.