És most ismerkedjünk a párhuzamos közlekedés szabályaival

életmód
2015 július 19., 06:23

Van egy közlekedési helyzet, amire a magyar autóstársadalom

egész egyszerűen még nincs felkészülve.

Pedig a magyar autóstársadalom minden ellentétes véleménnyel szemben

igenis fejlődőképes,

amit személyes megfigyeléseim során két tétellel is bizonyítani tudok:

  • az elmúlt másfél-két évben egy-két kivételes alkalmat leszámítva senki sem akart megölni 1,5-2 tonnás járművével csak azért, mert biciklin közlekedem;
  • ha pedig autóval, akkor azt kell tapasztaljam, hogy a közlekedők nagy része felfogta a cipzáras besorolás vitathatatlan hasznát azokban a szituációkban, amikor egy többsávos út hirtelen egysávosra szűkül.

Úgyhogy kétségtelenül van remény egy viszonylag könnyen befogadható koncepció,

a jobbra tartás

elterjesztésére.

Kezdjük ezzel a csodálatos screenshottal a Google Street View-ból:

haromsavos_autopalya

Ez itt az M7-es autópálya Budapestre tartó oldala a 65. kilométernél. Itt válik háromsávossá az autópálya, hogy aztán egészen az M0-ás csomópontig, a 16. kilométerig az is maradjon. Magyarán, majdnem ötven kilométeren át három sávot lehetne használni.

Lehetne, de nem használjuk, így amikor óránként 3000-nél is több jármű halad át egy adott ponton a sztrádán, a haladási sebesség óhatatlanul 100 km/h-a alá esik. Pedig

egy ötven kilométeres pályaszakaszon, a szabályos követési távolsággal számolva egy sávban simán elférne akár ötszáz autó is ebből a 3000-ből,

sűrűbb forgalmi szituációkban pedig akár ennek a kétszerese is.

Vagyis már önmagában az is jelentősen csökkentene a dugón, ha

a középső sávot is előzésre lehetne használni, ha azok, akik csak gurulnak, a KRESZ előírásait betartva kimennének a külső sávba.

Pontosan úgy, ahogy azt szombati közleményében a Magyar Közút Zrt. is javasolta.

A feladat tehát annyi, hogy ma délután, amikor útra kellnek a Balatonról Budapestre, húzzanak ki a szélső sávba, ne blokkolják a haladást a középsőben, elpazarolva ezzel a rengeteg jármű felszívására amúgy tökéletesen alkalmas harmadik sávot. Ne kelljen már Botosnak megint a bedugult M7-esről írnia!!4!

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.