Múlt héten kötötte meg a szerződést 3-as metró felújításáról a fővárosi BKV az egyedül versenyben maradt orosz céggel, a Metrovagonmassal.
A fővárosi LMP frakciója valahogy hozzájutott a szerződéshez, erről tartottak szombaton sajttájt, amiből kiderült,
az orosz fél csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre.
Azaz, Csárdi Antal szerint ha a felújítást követő években ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti majd vissza, míg a többit a budapesti adófizetők.
Csárdi szerint az orosz fél álláspontja érthető, hiszen a 40 éves alvázak a jótállási futamidő végére már 60-65 évesek lesznek, amiért necces lenne vállalni egy teljes körű jótállást.
A kérdés most már tényleg csak az, hogy a felújításról döntő kormány (Orbán Viktor) és a felújítás mellett lobbizó főpolgármester (Tarlós István) szerint miért jó ez Budapestnek.
Így ugyanis 25 éves futamidőre vásároltunk 20-30 éves technológiával működő régiúj orosz szerelvényeket 69 milliárd forintért, míg a főváros vehetett volna újat is, arányosan még olcsóbban is.
Csárdi szerint a metrófelújítás is egy alku Orbán Viktor és Vlagyimir Putyin között, helyzetbe kellett hozni az orosz céget. (MTI/444)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.