A VS kiadója veszi meg az Origót

Információink szerint csütörtökön a vs.hu-t kiadó New Wave Productions kiadócég és a Magyar Telekom (MT) illetékesei aláírják az Origo Média Zrt. eladásáról szóló szerződéseket. Ezzel hosszú folyamat végére kerülhet pont azok után, hogy a német Deutsche Telekom (DT) tulajdonában lévő magyar távközlési cég évek óta próbál túladni a veszteséges online hálózatán. Már hónap elején is a New Wave látszott a legvalószínűbb befutónak.

A pakett része az Origo portál mellett a Videa videómegosztó, a Freemail levelezőszolgáltatás, valamint az Ozone és a Life Network televíziós csatornák is. A pontos árról nincs információnk, de a legutolsó értesülések 13 millió euró (kb 4 milliárd forint) körülre tették a csomag árát. A megállapodást csütörtökön vagy pénteken jelentik be, és ezek után tájékoztatja hivatalosan a New Wave menedzsmentje a vs.hu szerkesztőségét is. 

A legnagyobb magyar online szerkesztőség jöhet létre

Az MT sokáig a Varga Zoltán tulajdonában lévő Centrál Médiacsoporttal tárgyalt a pakkról, év elején meg is állapodtak a felek, de az üzlet végül nem köttetett meg, mert a németek nem bólintottak rá az egyezségre. Többek szerint ennek politikai okai voltak, mert a kormánypárt mindenképp közel akarta tudni magához az Origót, és ezt megüzente a bonni központba is, Vargának pedig nincsenek közeli fideszes kapcsolatai. Szakmai berkekben viszont terjedt egy olyan verzió is, hogy a Centrál csak bizonyos elemeit vitte volna a csomagnak, a DT viszont ragaszkodott a komplett csomag értékesítéséhez. 

Ezek után az MT tendert írt ki a társaság értékesítésére, amin több befolyásos médiacég is elindult. Utolsó körben a kitartó Centrál, az Indexet kiadó CEMP, Gattyán György cége, a Docler és a New Wave maradt versenyben, és pletykák szerint Schmidt Mária tavasszal alapított médiacége, a Médiaháló Kft. is szerette volna megszerezni az Origót. A jelek szerint a New Wave adta a legjobb ajánlatot. 

Száraz István, a New Wave vezetője. 

A lapot kiadó New Wave a cseh Bawaco médiabefektetőjé, amely Szemerey Tamás, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Szemerey tehetős üzletemberként ismert Magyarországon, két éve még a leggazdagabb magyarok listáján is szerepelt. A New Wave befutása azért is izgalmas fejlemény, mert tavaly több origós újságíró is hozzájuk igazolt át azok után, hogy a portál megroggyant az ominózus Lázár-botrány miatt. Pethő András újságíró - a Miniszterelnökséget vezető politikus európai utazásait firtató - cikkeit követően távoznia kellett a portáltól Sáling Gergő főszerkesztőnek, akit a hírrovat többsége is követett, és közülük többen végül a vs.hu-nál kötöttek ki. 

A vs.hu-nál jelenleg a szerkesztőkön túl 22 újságíró dolgozik, az Origónál több, mint 50. A céget Száraz István, a a We Love Budapest alapítója vezeti. Formálisan jelenleg nem ő képviseli a New Wave-et, de továbbra is ő viszi a cég ügyeit, és értesüléseink szerint ő kezelte a vállalat pályázatát is. A New Wave  már korábban megkezdte a terjeszkedést a médiapiacon: nemrég megvásárolták a köpönyeg.hu időjárás-előrejelző portált, és állítólag megkörnyékezték a Figyelőt kiadó MediaCity Magyarországot is. 

Jól járhat a Centrál Médiacsoport is

A New Wave a Centrál Médiacsoport digitális portfólióját is meg akarta venni, de Varga Zoltán tulajdonos nem engedett. A Centrál ma már az egyik legnagyobb digitális tartalomszolgáltató: övék a 24.hu mellett a startlap.hu, a Nők Lapja Café és még egy sor tematikus honlap - közel 1,2 millió valós felhasználót érnek el naponta, ami az Origo és az Indexet kiadó CEMP szintjén van.

Varga Zoltán, a Centrál tulajdonosa. Fotó: kreativ.hu. 

Vargának nem sikerült megszereznie az Origót, de végeredményben a Centrál is jól jöhet ki az ügyletből. December elején a New Wave bejelentette, hogy 2016-tól a Centrál-csoporthoz tartozó CM Sales House Kft. értékesíti a vs.hu hírportál desktop és mobil reklámfelületeit. Ha létrejön az Origo-üzlet, elképzelhető, hogy később sajátja mellett a Centrál-csoport cége értékesítheti majd a másik online birodalom hirdetéseit is. 

A közelgő együttműködésre utal az is, hogy hétfőn a Central Média közleményében bejelentette: a Centrál-csoport médiumai a jövőben az Origo videómegosztóját, a Videát használják majd fő videós platformként. Értesüléseink szerint elképzelhető az is, hogy a Centrál megvásárolja a New Wave-től a most hozzájuk kerülő Origo-csomag egy-két elemét. 

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.