A TV2-nek bőven megéri megsérteni a törvényt

A Médiatanács a Mérték Médiaelemző Műhely politikai reklámokat kifogásoló beadványa nyomán megállapította, hogy A magyar reformok működnek! című szpotok sugárzásával a TV2 Média Csoport Kft. és a Duna Médiaszolgáltató Zrt. megsértették a társadalmi célú reklámok közzétételére vonatkozó törvényi rendelkezéseket.

  • Ezért a TV2 médiaszolgáltatóját 856 ezer forintra, 
  • a Duna Médiaszolgáltató Zrt.-t 832 ezer forintra bírságolta a fokozatosság és arányosság elvét itt is alkalmazva.

Korábban írtunk arról, hogy megállás nélkül önti a százmilliókat a TV2-be a kormány

Csak a most 856 ezerre büntetett A magyar reformok működnek! Című kampányért 406 335 360 forintot fizetett listaáron a kormány Andy Vajna csatornájának. 

A bevándorlásellenes kampány idején volt, hogy listaáron napi 25 millió forint értékű állami reklám ment a TV2-tévéknek. A csatornacsoporton a magyar reformok működéséről szóló 2 szpot két hónap alatt 1500-szor ment le, azaz napi átlag 25-ször vetítették ezeket a reklámokat, miközben egyetlen más piaci tévé sem adta őket.

A kampánysorozat kezdete, azaz nyár eleje óta év végéig egyetlen nap sem telt el, hogy a TV2 ne tolt volna le legalább 20 kormányzati klipet.

A Mérték Médiaelemző Műhely azért tett panaszt a szpotok miatt, mert azok ebben a formában legfeljebb választási kampány idején jelenhetnének meg a rádióban és a televízióban, mivel politikai reklámnak minősülnek.

Úgy ítélték meg, hogy a kormány intézkedéseinek fényezésén túl az égvilágon semmilyen konkrét, közérdekű információt nem tartalmaznak, és egyetlen céljuk volt: meghatározott kormányzati döntések sikerként való felmutatása és a kormány támogatásának növelése.

A Mérték szerint a közreadók a politikai reklámok közlésére vonatkozó tilalmat azzal kerülik meg, hogy a kampány szpotjait társadalmi célú reklámként vagy egyszerűen kereskedelmi közleményként címkézik, amelyekre ez a tilalom nem vonatkozik. A Médiatanács mostani ítélete azt jelenti, hogy elfogadta a Mérték érveit.

Két éve a Médiatanács 39 375 000 forint bírságot szabott ki az RTL Klubra az Éjjel-Nappal Budapest miatt, emrt a műsorban a kábítószer beszerzésének, fogyasztásának és továbbadásának megjelenítésére is sor került, minden kritika vagy kommentár nélkül. A Való Világ 4 2011-ben miatt 144 milliós bírságot kapott az RTL.

 (MTI/hvg)

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.