A mi logónk tényleg unortodox logó.
A világ begyöpösödött logótervezői abból a meghaladott liberális demokrata alapelvből szoktak kiindulni, hogy egy logó legyen markáns, első pillantásra felismerhető, egyértelmű vizuális jel. A mi logónk viszont büszkén toppant, és azt mondja, hogy legyen egyértelmű a Soros György transzvesztita unokaöccsének transzszexuális cigány fodrásza. Ennek megfelelően Magyarország egy zsizsegő pontocskákból és vesszőcskékből összerakott unortodox képrejtvénnyel pályázik az olimpiára.
Leginkább azokra a rengetegszer lefilmezett és fotózott japán majmokra hasonlít, akik télen a természetes hőforrások meleg vízében szoktak fürdőzni. Micsoda szellemes utalás a magyarok keleti gyökereire és a méltán világhírű pannon termálvízkincsre!
Joggal merülhet fel viszont a kérdés, hogy miért bús a majom. Hát azért, mert egy szeme van. Ez a logó MINDEN kérdésünkre választ ad.
A további figyelmes vizsgálat a logó újabb rétegeit hántja le. A majom pofarésze piros, az orra alatti bőr fehér, a lefelé görbülő szája meg zöld. Ugye nem is kell tovább elemeznem ezt a szimbólumot?
Mit tudunk a majmokról?
Ugye, hogy képtelenség lett volna adekvátabb logóállatot találni?
A tervezők ugyanakkor azokra is gondoltak, akiknek valami okból esetleg nem áll össze értelmezhető ábrává a pontok és vesszőcskék gomolygása. Aki mostanában járt drága étteremben, gasztronómiai bemutatón vagy szakácsversenyen, egyből ráismerhet a látványra. Manapság ugyanis óriási gasztrodivat a fogásokat ezehatszázhetvenkét összevissza álló színes kis basz formájában elhelyezni a tányéron. Ezt a képzetet erősíti a logó tányérként is felfogható formája.
De nézzük csak meg jobban, hogy milyen színűek is ezek a baszocskák! Bizony, ezek nagyjából a Google-logó színei. Ilyet logót hányna egy töltöttkáposztához szokott, középvezetői szint fölött elhelyezkedő Google-alkalmazott a céges szusipartin. Van ennél nemzetközibb, ugyanakkor magyarabb jelenet? Nincsen.
A fentiek miatt a budapesti olimpia logója a legjobb, legkifejezőbb, legkorszerűbb, leginternetesebb, legnemzetibb és legkozmopolitább logó, amivel a választókorú magyar népesség életében találkozhatott.
Ha a pályázat csak harmadannyira ütős, mint a logó, már most nyugodtan behűthetjük a cseresznyepálinkát.
Az a szomorú tény, hogy a nép képi nevelésében azért vannak még feladatai a vizuálisan világszínvonalú kormányzatnak, mindennél világosabbá válik, ha megnézzük a közönségszavazást megnyerő logót:
igen, egy poshadt hagyma a halála előtti pillanatban a Magyar Népmesék rajzfilmsorozat logójának képzeli magát, aztán kileheli a lelkét.
Most, hogy megvan a logónk, mindenki nyugodjon le és induljon gerelyt hajítani!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.