Több utast engedtek fel a Budapest–Nápoly Wizz Air-járatra, mint ahány ülőhely volt, 4,5 órás késéssel indult el a gép

közlekedés
2023 június 01., 17:32

„Botrány a Budapestről Nápolyba tartó repülőn: túlfoglalás miatt állva maradt utassal gurult ki a Wizz Air nápolyi járata” – írta csütörtöki hírében a Spabook.net. A portál szerint a gép megszakította az útját, rendőri intézkedés után minden utast leszállítottak, és többórás késéssel, reggel 7 óra helyett 11:49-kor indult útjára a W62359 számú járat.

Megkerestük az ügyben a légigtársaságot, amely megerősítette a hír csaknem valamennyi elemét – a kigurulást leszámítva. Ezt írták:

„Az Európa-liga budapesti döntője miatt a megszokottnál nagyobb forgalom alakult ki június 1-jén a Liszt Ferenc repülőtéren, melynek következtében a Wizz Air Budapestről Nápolyba tartó járata nem tudott menetrendszerűen elindulni. Az utasok közül néhányan a késés miatt elégedetlenkedni kezdtek, majd miután kiderült, hogy a járaton túlfoglalás történt, az egyik érintett utas a személyzet kérése ellenére, a földi kiszolgáló személyzet hibájából feljutott a fedélzetre. Mivel a fedélzeten eggyel több utas tartózkodott, mint amennyi ülőhely volt, a repülőgép nem tudott felszállni.”

Egy Wizzair Airbus A320-200-as kevéssel felszállás után
photo_camera Ez a Wizz Air-gép nem az a Wizz Air-gép, hanem egy másik Fotó: Nicolas Economou/NurPhoto via AFP

Tényleg nem ment minden simán: „A légiutas-kísérők szerették volna megoldani a problémát, de az érintett utas agresszív viselkedése miatt a földi kiszolgálószemélyzet és a rendőrség segítségét voltak kénytelenek ehhez kérni. Emiatt minden utast le kellett szállítani a felszállásra kész gépről, és újra kellett kezdeni az utasfelvételt.”

Végül „négy erőszakos viselkedést tanúsító utas nem léphetett újra a járat fedélzetére. Mivel az iparágban bevett gyakorlat a járatok túlfoglalása, így ebben az esetben is ez történt. Ilyenkor a Wizz Air kártérítést, ingyenes átfoglalást vagy 120%-os WIZZ-kredit visszatérítést ajánl fel azoknak az utasoknak, akik önként vállalják, hogy egy másik, kevésbé zsúfolt járattal utazzanak. Ebben az esetben azonban erre senki sem volt hajlandó, így a Budapest–Nápoly járat négy és fél órával később tudott csak felszállni.”