A vezetés leszedette a pride-os díszeket: háromezer starbucksos dolgozó kezd sztrájkba az Egyesült Államokban

külföld
2023 június 24., 07:27

Az Egyesült Államokban több mint 150 Starbucksban nagyjából 3000 dolgozó kezd sztrájkba jövő héten, miután kiderült, hogy egyes üzletvezetők nem engedték meg a dolgozóiknak, hogy a Pride hónapot ünneplő díszekkel dekorálják fel az üzletet.

photo_camera Fotó: MICHAEL M. SANTIAGO/Getty Images via AFP

A sztrájkot szervező, közel 8000 dolgozót tömörítő Starbucks Workers United kvázi szakszervezet célja, hogy tárgyalásokat kényszerítsen ki a Starbuckssal. Szeretnék,

  • ha a vállalat felhagyna a szakszervezet ellen indított kampányával,
  • békén hagyná az LMBTQIA+ munkavállalókat,
  • tisztességes, jobb béreket magába foglaló szerződéseket kötne azokban az üzletekben, amelyek csatlakoztak a szakszervezethez.
photo_camera Fotó: MICHAEL M. SANTIAGO/Getty Images via AFP

A nagyjából 9000 üzlethelységet üzemeltető amerikai Starbucks részvényei közel 2.5 százalékot estek, miután a konzervatív nyomás hatására egyes helyeken a Prideos dekoráció kitiltása mellett döntöttek, amit aztán a progresszívek kértek számon a cégen.

A Starbucks pénteken tagadta a vádakat, állításuk szerint semmit nem változtattak az irányelveken, és továbbra is buzdítják az üzletvezetőket a Pride hónap ünneplésére - a biztonsági irányelvek betartása mellett.

Nem egyedi eset

Számos egyéb amerikai kereskedelmi márka küzködik a kétoldalú nyomással: míg a konzervatívokból - sokszor heves - ellenérzést váltanak ki a Pride hónappal kapcsolatos dekorációk, addig a különböző emberjogi csoportok a közösség elégtelen támogatását kérik számon rajtuk.

A Target egy ponton visszavont néhány Prideos árucikket a polcairól, miután egyes vásárlók összetűzésbe kerültek az áruházi dolgozókkal, a Bud Light sörmárka pedig egyes konzervatívoknál már tiltólistára került miután egy transznemű influencer az Instagramon reklámozta a terméket.

A helyzet odáig fajult, hogy egy amerikai fogyasztói szokásokkal foglalkozó konzervatív kötődésű szervezet már külön SMS-ben küld értesítéseket a gyanútlan vásárlóknak, amint kiderül, hogy valamely ismertebb termék mögött álló cég wokesággal gyanúsítható. (Reuters)