____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>
Sejteni lehetett, hogy az Egyesült Államok leghíresebb és egyben leggazdagabb egyetemein elég sok a gazdag diák, de a Century Foundation friss, de 2006-os adatokból dolgozó jelentése (.pdf) szerint egészen elképesztő az aránytalanság az amerikai felsőoktatásban.
A táblázathoz az amerikai statisztikában bevett SES-negyedeket vették alapul - ez gazdasági és szociológiai mérőszámok, tehát jövedelem, iskolázottság, foglalkozás alapján sorolja négy osztályba a népességet. A 2006-os adatok alapján az amerikai felsőoktatás leglenézettebb szegmensében, a közösségi főiskolákon 16 százalék a legfelső SES-negyedbe tartozók aránya és 28 százalék a legalsóba tartozóké, addig a legversenyképesebb egyetemeken a leggazdagabbak 70, a legszegényebbek 5 százaléknyian vannak. De már a viszonylag versenyképes egyetemeken is a leggazdagabbaké a relatív többség.
Pedig a társadalmi-gazdasági státusz és a teljesítmény között nincs egyenes összefüggés. Két közgazdász, Caroline Hoxby és Christopher Avery kutatása szerint a legjobban teljesítő diákok 34 százaléka a legszegényebb, 27 százaléka a második legszegényebb társadalmi csoportból kerül ki, és csak 17 százalékuk érkezik a leggazdagabb családokból.
Via The Atlantic
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.