100 vödör szart kellett gurguláznom / Hogy végre valahára tiszta szívből mondhassam ki számon / A virágok igazi tavaszi illatát.
Bada Tibor műve nem pontosan, de egész jól foglalja össze a jobb híján dadaistának nevezett pszeudo-reneszánszember munkásságát.
Zenész volt, aki se zenélni, se énekelni nem tudott, festő volt, de a színeket sem tudta kikeverni, és írt is, rengeteg hibával. Sok követője sose volt, ezt megfejthetetlen zenéjével és kibírhatatlan személyiségével érte el. Tolnai Ottó ősavandgárdként, kritikusai idiotizmusként jellemezték azt, amit csinált. Keverte az optimista humort az erotikával és a súlyos depresszióval meg a kiábrándultsággal. Kiállt az alapvető értékek mellett, ami abból is látszik, hogy a Boney M hatására megtanulta a néger népesség tiszteletét, jóravaló ember lett, és arra törekedett, hogy növelje az emberek életszínvonalát.
Az utolsó éveiben félig visszavonultan élt Rákoskeresztúron, és ilyen videókat csinált. Akart még egy animációs filmet csinálni Újjászületés címmel, de már nem fejezte be, mert 42 évesen, nem sokkal a mára megszűnt Kultiplexben rendezett kiállítása előtt, 2006. július 4-én felakasztotta magát. Halála után is kiállították a műveit, a hagyatékát a Bada Dada Alapítvány kezeli.
Bada Tibor Újvidéken született 1963. augusztus 11-én. Művészképző középiskolába járt, majd tengerészkatona volt Pólában, végül az Újvidéki Egyetem magyar tanszékén tanult. Itt kezdte el használni a művésznevét (Bada Dada), ahol alkalmi munkákból élt, festett, kalligráfiákat és fénymásolt fanzinokat készített.
1992-ben költözött át Magyarországra, ahol a Doktor Zsivagó Dark Starsként indult Jugoszláviai Tudósok (később csak Tudósok) együttes tagjaként lett ismert. Leghíresebb slágere az Apa kocsit hajt, ami úgy született, hogy egy tangóharmonikával leült, játszott, közben óbégatott, és ezt kazettára vette. Évekig adott elő együtt dr. Máriással, később pedig animációs filmeket is csinált. Egy jellemző, gyönyörű mondat Badáról a Wikipediáról:
Szellemileg Szentendrén érezte otthon magát, ahová meleg baráti szálak kötötték az egykori Bizottság tagjaihoz.
Életének különböző szakaszaiban jóban volt Barangóval, Barcs Mikivel, Waszlavik Lászlóval meg Para-Kovács Imrével, és fellépett a Flash-sel és a Bëlgával is.
Egyik hírhedt fellépésén Demis Roussosról emlékezett meg úgy, hogy kiállította azokat a képeket, amiken Roussos fénymásolt képét az arcára ragasztva különböző helyeken és pózokban látható (például a WC-n ülve), és a megnyitón két működő NDK-s centrifuga tetején állva szavalt Roussos dalaira.
Állapotát kikezdte a válása, betegségei és az elvonókúra, ezután kezdett lomtalanításon talált deszkákra, táblákra és ajtókra festeni. A végén a festményeit jellemzően a körkörös és hullámzó felületek uralták. Műsorokba is hívták, de aztán egyre több foga hullott ki. Fábry Sándor rendezett neki egy jótékonysági aukciót a Puskin mozi kávézójában, ahol jó áron adták el a festményeit. A bevételből Bada Dada megcsináltathatta volna a fogait, de a pénz néhány nap alatt elfogyott, mert Bada állítólag festékeket vett belőle. Úgy élt, ahogy alkotott, a pénzügyekkel és a hétköznapi dolgokkal semmit sem törődött, de szerencsére mindig akadtak jótevői.
Róla, ellentétben sok nagy művésszel, nem lehet elmondani, hogy ha Amerikába született volna, nagy sztár lett volna, és nemcsak azért, mert itt sem lett az, hanem mert amit csinált, azt csak Kelet-Európában lehetett megérteni, vagy még itt sem. Korán ragadta el a halál, mint Szabó Rozáliát, akit agyonbaszott a villám.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.