https://444.hu/assets/castle03.png

Amikor a Warcraft hangulata találkozik az Angry Birds játékmenetével

TECH
2013 augusztus 15., 09:11

Az eddig főleg flipperspecialistának számító magyar fejlesztőcég, a Zen Studios összehozta az utóbbi idők legkellemesebb tower-defense játékát, a CastleStormot. A játék elsőnek csak XBox-on futott egész nagyot, de nemrég megjelent Steamen számítógépre is.

Egyhetes tesztelgetés után annyi már biztosan látszik, hogy a játék nagyon addiktív. Fő erénye, hogy ügyesen kever össze más játékokból már ismert elemeket, ráadásul mindezt nagyon szép, rajzolt környezetbe ágyazva. Ez meg egyáltalán nem kis dolog.

A játékmenet nem túl bonyolult: egy-egy pályán egy várat irányítunk, és a cél, hogy a pálya túlfelén fekvő ellenséget legyőzzük. Ez kétféleképpen vihető végig, vagy ha leromboljuk az ellenfél várát, vagy ha ellopjuk katonáink segítségével a zászlójukat.

photo_camera Érkezik az ellenfél.

A várrombolás klasszikus Angry Birds-logika: nézni kell, hogy az ellenséges épületben hol milyen gerenda tartja a várat, és ezeket a megfelelő bombákkal kiütni. Ez azonban önmagában nem elég a győzelemhez. Közben folyamatosan küldeni kell ki a harcoló katonáinkat, akik egyrészt feltartják az ellenség mi zászlónkért induló seregét, másrészt mert ha ügyesen irányítjuk őket, meg is tudják szerezni a zászlót.

Minden pályán van mód egy kis szeletelésre is. Párpercenként harminc másodpercre a csatatérbe küldhetjük aktuális főhősünket, akivel a klasszikus észnélküli gombnyomogatás segítségével kaszabolhatjuk az ellenséget közelről. Ezt az eszközt azonban csak időnként érdemes bevetni, mert ebben a félpercben nem lehet kezelni a ballisztát és az ellenfél várát úgysem lehet a főhőssel pusztítani.

A játék legnagyobb erénye a folyamatos fejlesztési kényszer: egyrészt ahogy haladunk előre a történetben, egyre komolyabb infrastruktúra áll a rendelkezésünkre, arról viszont nekünk kell döntenünk, hogy egy pályára milyen katonákat, varázslatokat és kilőhető dolgokat viszünk, mert ezek száma mindig limitált.

photo_camera A várszerkesztőben dől el, hogy milyen katonákat fogunk tudni kinevelni.

Pont ez garantálja az újrajátszhatóságot is, legnehezebb szinten nyerni a gép ellen csak akkor tudunk, ha előbb rendesen kigyúrtuk magunkat a közepes szinten megnyert csaták után.

Két nemzettség közül választhatunk, a történetben a vikingek harcolnak a lovagokkal, és bármelyik szereplőt irányíthatjuk (bár a játék legelején még csak a lovag-szál választható). A két nemzettségnek persze másmilyen katonái és fegyverei vannak, griff helyett sárkány, troll helyett ork, de összességében kiegyensúlyozottak maradnak az erőviszonyok, még ha én a lovagokkal való csapatást végig jobban is élveztem.

A fővonalat jelentő csaták mellett van egy csomó mellékszál is a játékmenetben, amiknek ugyan nem kötelező nekivágni, de sok aranyat itt tudunk nyerni. Sok aranyra pedig szükségünk lesz, minden fejlesztésnek ez a kulcsa.

A sztoriban itt-ott felbukkannak főellenségek is, ez egyértelműen a játék leggyengébb része. Unalmas, repetítiv módon kell lődözni őket, amíg ki nem múlnak. De szerencsére főellenségből kevés akad, úgyhogy az összélményen ez nem ront sokat.

photo_camera Vikingnővel a trollok ellen.

Azért viszont kár, bár ez nem a fejlesztők hibája, hogy a játék legígéretesebb része nem működik zökkenőmentesen: az online módban lehetőség van közösségi kastélyrombolásra, de sajnos random ellenfeleket kifogni egyáltalán nem könnyű. Sokszor sokat vártam már, hogy beessen egy ellenfél, és akkor ellene lehessen játszani, de ha jött is valaki, azonnal ki is lépett. Szóval online mód még csak akkor működik rendesen, ha vannak barátaid a Steam-en, akikkel tudtok közös meccset szervezni, nekem viszont sajnos nem voltak :(.

A CastleStorm nem az a játék, amin még hónapok múlva is pörög az ember, intenzív nekilendüléssel pár hét alatt azért rá lehet unni, addig viszont szuper élményt nyújt, tényleg mintha a remek Plants vs. Zombies és az Angry Birds játékmenete lett volna beültetve az örök klasszikus Warcraft-környezetbe. Az meg, ha sikerül online ellenfelekre szert tenni, egész biztos, hogy tovább nyújtja az élvezhetőséget.

A játék a magyar fejlesztők szerint is igen szépen fogyott, a 10 dolláros árért sokan töltötték le a játékot, de az igazán nagy dobás majd úgyis akkor jöhet el a cég számára, ha elkészülnek majd a mobilos verzióval. Addig meg többször is jelentetnek majd meg újabb kiegészítő küldetéseket, hogy ne múljon a játékosok lelkesedése.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.