A cég a mai nap nyitja első boltjait Magyarországon, és egy hatalmas plakáttal, a WestEnd oldalán, üdvözölték a magyarokat. A Greenpeace egy erre kifüggesztett molinóval üdvözölte a konszernt, amin „Time to Detox” szöveggel szeretnék felhívni a figyelmet a GAP környezetszennyező tevékenységeire.
Az aktivisták szerint a cég egyik beszállítója Indonéziában káros anyagokat bocsájt ki a vizekbe, ami a vörös iszapnál tízszer maróbb, 14 pH-értékű szenny. A folyók és tavak vizeit ihatatlanná teszi, és több ezer ember megélhetését veszélyezteti, állítja a Greenpeace.
Mostani gerillaakciójukat titokban akarták lefolytatni, csupán pár magyar sajtóst hívtak meg, akiket a WestEnd Váci utcai oldalával szemközti járdára állítottak. A pláza tetejére négy aktivista mászott fel, aztán profi szereléssel kikötve leereszkedett a hatalmas reklámra. Kötelekkel kifeszítették a molinót, leültek és vártak. Az első biztonsági őrnek 15 perccel a kifüggesztés után tűnt fel az akció, és indultak is leszedetni. A Greenpeace-esek amúgy sem tervezték hosszúra az akciót, a figyelmeztetésnek szánt molinó lekerült a plakátról, de a szervezők azt mondták, sikeresnek gondolják az akciót.
A ’Detox’ kampány hatására már több cég beadta a derekát, így a Zara, a Levi’s, a Mango, és a H&M. Ezzel szemben a budapestiek látszólag gond nélkül sétáltak el a pár kiállított szórólapos mellett, néha fel-fel tekintve, de senki nem állt meg és érdeklődött az akció iránt.
Tremmel Márk
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.