Meleg fogadtatás a GAP-nek a Greenpeace-től

2013 augusztus 21., szerda 11:10

A cég a mai nap nyitja első boltjait Magyarországon, és egy hatalmas plakáttal, a WestEnd oldalán, üdvözölték a magyarokat. A Greenpeace egy erre kifüggesztett molinóval üdvözölte a konszernt, amin „Time to Detox” szöveggel szeretnék felhívni a figyelmet a GAP környezetszennyező tevékenységeire.

Az aktivisták szerint a cég egyik beszállítója Indonéziában káros anyagokat bocsájt ki a vizekbe, ami a vörös iszapnál tízszer maróbb, 14 pH-értékű szenny. A folyók és tavak vizeit ihatatlanná teszi, és több ezer ember megélhetését veszélyezteti, állítja a Greenpeace.

gap1

Mostani gerillaakciójukat titokban akarták lefolytatni, csupán pár magyar sajtóst hívtak meg, akiket a WestEnd Váci utcai oldalával szemközti járdára állítottak. A pláza tetejére négy aktivista mászott fel, aztán profi szereléssel kikötve leereszkedett a hatalmas reklámra. Kötelekkel kifeszítették a molinót, leültek és vártak. Az első biztonsági őrnek 15 perccel a kifüggesztés után tűnt fel az akció, és indultak is leszedetni. A Greenpeace-esek amúgy sem tervezték hosszúra az akciót, a figyelmeztetésnek szánt molinó lekerült a plakátról, de a szervezők azt mondták, sikeresnek gondolják az akciót.

A ’Detox’ kampány hatására már több cég beadta a derekát, így a Zara, a Levi’s, a Mango, és a H&M. Ezzel szemben a budapestiek látszólag gond nélkül sétáltak el a pár kiállított szórólapos mellett, néha fel-fel tekintve, de senki nem állt meg és érdeklődött az akció iránt.

Tremmel Márk

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt