Az állami listaáras reklámköltésből | ||||
---|---|---|---|---|
Típus | Név | Részesedés | Név | Részesedés |
- | 2008 | 2013 | ||
Napilap | Népszabadság | 13,5% | Metropol | 47,9% |
Folyóirat | Nők lapja | 8,1% | Heti Válasz | 22,7% |
Rádió | Sláger | 32,9 | Class FM | 59,7% |
Televízió | RTL Klub | 44,7% | TV2 | 53,4% |
Internet | Origó | 44,7% | CEMP (Index, Blog.hu, stb.) | 59,0% |
Közterület | Epamedia | 27,9% | Publimont | 58,5% |
Átlag | - | 26,7% | - | 50,2% |
Remek táblázatot tett közzé a Mérték blog arról, mik voltak és melyek ma az állami médiaköltés kedvenc médiatermékei. (A táblázatot a Kantar Media adatai alapján készítették, mi csak lemásoltuk)
Jól látszik, hogy az egykor állami forrásokkal kitömött bal oldalinak tekinthető Népszabadság elvesztette kitüntetett szerepét és ma már inkább a Metropol napilapba költi az adófizetők pénzét a Magyar Villamos Művek, Magyar Posta és egyéb állami cégek, kormányzati szervek.
Az internetes piacon az Origó koppant, viszont kiemelt szerepet kapott a CEMP média, amelyhez többek között az Index és a Blog.hu is tartozik. Az RTL Klubtól a TV2 vehette át a kincstári jelzőt, ahogy a rádiók piacán a Class FM lett a leginkább kedvezményezett médiatermék.
A blog ugyanakkor megjegyzi, ezek a médiatermékek a kereskedelmi hirdetők számára is vonzó termékek, tehát egyszerre érvényesül a piaci sikeresség és a kormányzattal való jó viszony.
A Metropol, a Heti Válasz, a Class FM és a Publimont tulajdonosai a Simicska Lajos-Nyerges Zsolt-Fonyó Károly nevével fémjelzett érdekkörhöz tartoznak, a CEMP tulajdonosa Spéder Zoltán is jó kapcsolatokat ápol a kormánnyal, ahogy a TV2 tulajdonosa is.
További részletek pl. a kereskedelmi cégek és az állam viszonyáról hirdetésügyben a blogon. (via Mérték blog)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.