9 dolog, ami többe kerül az AIDS legyőzésénél

Egészségügy
2013 december 01., 19:37

Az amerikai kormány 2009 és 2013 között 48 milliárd dollárt költött a fejlődő országokban az AIDS, a malária és a tuberkulózis elleni harcban. Ennek ellenére még mindig 34 millió HIV-fertőzött van a világon, és egyre többen vannak. (Csak a szerencsén múlik, hogy Magyarországon nem tör ki járvány.)

Az Unaids tanulmánya szerint az amerikaiaknak 2020-ig összesen

5-7 milliárd dollárjába kerülne,

hogy véget vessen az AIDS-nek.

Kapcsoljuk be a lélegeztetőgép-számlálót!

Ez kevesebbe kerülne, mint amennyit évente az alábbiakra költenek:

1. Csokoládé

csokoládé

Az Egyesült Államok állampolgárai tavaly 12,6 milliárd dollárt költöttek csokoládéra.

2. Ételkiegészítők és gyógynövények

gyógyszer

Az amerikaiak alternatív gyógyszerekre 2009-ben 33,9 milliárd dollárt szórtak el, ebből kétes hatású ételkiegészítőkre és gyógynövényekre 14,8 milliárd dollárt költöttek.

3. Alternatív háziállat-gyógyászat

kutya gyógyászat

2012-ben az amerikaiak 53 milliárd dollárt költöttek a háziállataikra, ebből 12,5 milliárd ment el olyan alternatív módszerekre, mint az akupunktúrás kezelés.

4. Cigireklám

cigi reklám

A cigarettaipar 2010-ben 8,05 milliárd dollárt szánt reklámra.

5. Sör

sör taxisofőr

Tavaly kb. 99 milliárd dollárt költöttek el sörre az amerikai állampolgárok.

6. Valentin-nap

valentin-nap

Idén 18,6 milliárd dollárt szántak az amerikaiak a Valentin-napra.

7. McDonald's

mcdonalds

A cégnek 2012-ben 25,7 milliárd dollár volt a bevétele. (Ennek egy része Amerikán kívülről érkezett.)

8. Halloween-jelmez

halloween

Idén az ünnep előtt úgy számolták, hogy összesen 6,9 milliárd dollárt fognak erre költeni az amerikai családok.

9. WC-papír

wc papír

Az USA minden nemzetnél többet költ WC-papírra, 2009-ben 6 milliárd dollár ment el rá.


(Buzzfeed)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.