https://444.hu/assets/india_1.jpg

Húsz év múlva több ember hal meg az autójában, mint AIDS-ben

közlekedés
2014 február 15., 09:29

Miközben a világ fejlettebb részén az autók egyre biztonságosabbak és az utak is egyre jobbak, a világ fejlődő részén szörnyű veszélyek leselkednek a vezetőkre és utasaikra. 2030-ra több ember fog meghalni utazás közben mint AIDS-ben. A világ szegényebb felén jelenleg 250-szer több haláleset történik az utakon mint a gazdagabb régiókban. A világ gazdagabbik felén 100 000 autóból 15 szenved halálos balesetet egy évre vetítve. Etíópiában ez a szám már 250. A világban 1,2 millió ember hal meg évente közlekedési baleset következtében. Jelenleg kevesebb ember halálát okozza a tuberkulózis vagy a malária. A szegény országokban nem csak az a fő gond, hogy teljesen elfelejtkeznek az alapvető biztonsági intézkedésekről, mint a járda, útpadka, biztonsági kampányok, a fejvédők vagy a biztonsági öv használata.

photo_camera AFP PHOTO / ERIC FEFERBERG

A leggyakrabban 15-29 éves fiúk halnak meg, így általában a családok a fő keresőjüket vesztik el. A fejlődő országokban egyre többen engedhetik meg maguknak a saját motort vagy autót, de ezt a növekedést egyáltalán nem követi az utak minőségének javítása, a biztonságos közlekedésre nevelő kampányok megjelenése. És hogy hol milyen baleset formák a leggyakoribbak:

  • Afrikában, a legszegényebb régiókban a járdák hiánya miatt, a gyalogosok vesztik életüket a legtöbben
  • Ázsiában-Indiában a motorosok, amik gyakran egy egész családot kiszolgálnak
  • csak a gazdagabb helyeken kerülnek számszerű fölénybe az autósok, kamionosok. (Jalopnik)

 

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.