A Kúria keddi ítéletében megváltoztatta a Nemzeti Választási Bizottság határozatát, és megállapították, hogy "a TV2 mögött álló MTM-SBS Televízió Zrt. Magyarország kormányának "Magyarország jobban teljesít" jelmondatú, 50 másodpercnyi, jelölőszervezetet népszerűsítő közzétételével megsértette a választási eljárás rá vonatkozó, politikai reklám közzétételének tilalmáról szóló rendelkezését, és ennek következményeként a választási eljárásnak a jelöltek és a jelölő szervezetek közötti esélyegyenlőségre vonatkozó alapelvét."
A Kúria a további jogsértéstől is eltiltotta a szolgáltatót, valamint a végzéstől számított három napon belül a végzés rendelkező részét azonos napszakban, hasonló módon közzé kell tenniük a csatornán.
Az ellenzéki összefogás két képviselője, Szigetvári Viktor és Braun Róbert fordult a bírósághoz, azt kifogásolva, hogy a kormány reklámfilmje, amit a kereskedelmi tévé is leadott, nagy hasonlóságot mutat a Fidesz politikai hirdetésével.
Egy vitatott Magyarország jobban teljesít-film a tv2-n, amit nem a Fidesz vett meg:
A kifogást korábban a Nemzeti Választási Iroda elutasította. Érvelésük szerint a filmből nem vonható le olyan következtetés, hogy politikai reklámról lenne szó, mivel benne egyértelműen közlik, hogy a kormány megrendelésére készült. Szigetváriék ezután fordultak a Kúriához, a legfelső bíróság pedig megállapította, hogy felülvizsgálati kérelmük alapos volt, és döntésük szerint minősülhet politikai kampánynak az, ha egy kormányt népszerűsítő reklámban egy jelölő szervezet céljait, jelszavait népszerűsítik.
Az Együtt sajtóközleménye szerint az indoklásában a Kúria azt is kimondta, hogy egy tájékoztató anyag esetében nem a megrendelő személye, hanem az anyag tartalma határozza meg azt, hogy politikai reklámról, vagy közérdekű közleményről van-e szó.
A Magyarország jobban teljesít szlogent, ami a kormány 800 millió forintos kampányának része volt, a hírek szerint 200 ezer forintért engedték át a Fidesznek. Gíró-Szász András kormányszóvivő szerint amúgy a kormány a kampánytól függetlenül tájékoztatja ezekkel a hirdetésekkel a lakosságot.
Ligeti Miklós, a Transparency International (TI) jogi igazgatója szerint a bíróság bölcsen döntött, amikor nem a megrendelő személye, hanem a konkrét hirdetés tartalma alapján ítélte meg, hogy politikai reklámról van-e szó. Szerinte a bíróság közvetve a Civil Összefogás Fórum kormánypártokat támogató kampányát is politikai reklámnak minősítette.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.