Még szerencse, hogy nem a Fidesz vette meg a TV2-t

Azért jó, hogy nem a Fidesz vette meg a TV-2, mert már nincs több hely a jobboldali médiapiacon.

Ott van a Nemzet, a Hírlap, a HírTv, az Echo, a köztévé és rádió, az MTI. Meg még egy csomóan. Nagy a tülekedés, ha akarnának sem tudnának még egy tévécsatornának helyet szorítani.

A Tv2-t december végén vette meg Simon Zsolt vezérigazgató és Yvonne Dederick gazdasági igazgató. Nem a Fidesz. Hanem két magánszemély.

Arról a csatornáról beszélünk, ahol már októberben többet szerepelt a Fidesz, mint amennyit a köztévében. Ahová ömlik az állami pénz.

És amit decemberben nem a Fidesz vett meg, hanem két magánszemély.

Azt, hogy a TV2 nincs a kormány zsebében, a tartalom is látványosan igazolja. Csak nézzük meg mi történt az elmúlt pár napban.

Vasárnap este a Tényekben nem volt sok politika.

Egy anyag foglalkozott a krími népszavazással. Tudják, ez az a választás, aminek eredményét még a nem kifejezetten oroszellenes magyar kormány sem ismeri el. Ahol orosz fegyverek árnyékában döntöttek arról, hogy a Krím-félsziget kiváljon Ukrajnából és csatlakozzon Oroszországhoz. Erről a választásról mondták vasárnap este a Tényekben, hogy

"a hírek szerint sokan mentek el, és semmi nem zavarta meg a szavazást."

A vasárnapi Tényeknél a Napló már erősebb volt. Ebben készült egy kiemelkedő interjú Zuschlag Jánossal.

Ő az a volt szocialista politikus, akit csalásért ítéltek hat év börtönre 2011-ben, és aki nemrég szabadult. Akinek a Fidesz Századvég tulajdonában álló Napi Gazdaság adta ki a könyvét, amiből többek közt kiderült, hogy ön tehet róla, hogy ő börtönbe került.

"Ez a hét egyértelműen a pályázati ügyek miatt hat év börtönre ítélt, és nemrég szabadult, egykori baloldali politikusról szólt"

Ezzel vezette fel az anyagot Vujity Tvrtko vasárnap.

Olyan kíváncsi vagyok, hogy dől el, hogy miről szól a hét. Van valami mocorgás Ukrajnában, tömeges választási csalásokról jönnek hírek Magyarországról, életbe lépett itthon a világ leghülyébb törvénye, de a hét mégis Zuschlagról szólt. Egyértelműen.

A riport vicces lett. Három fontos részt szeretnék kiemelni.

  • Amikor a bezárt Köztársaság téri MSZP székház előtt állnak a riporterrel, és Zuschlag mutogat a második emeleti ablakra, hogy ott kenték meg a szocik egy tárgyalóban. Beleborzongtam.
  • Amikor Zuschlag azt mondja, hogy neki tanúi vannak rá, hogy Gyurcsány Ferenc tudott a csalásokról, és senki sem kérdez rá, hogy ezek kik, vagy pontosan mit tanúsítanak.
  • Amikor a 10 perces anyagban nem jut rá idő, hogy megkérdezzék, miért pont a közpénzekkel kitömött Századvég tulajdonában lévő Napi Gazdaság adja ki a könyvet, és hogy egyáltalán hogy került össze Zuschlag pont ezzel a kiadóval. Vagy, hogy mi a helyzet a baráti köréből indult, országos listát állító pártokkal.

Viszont a vasárnapi ukrajnás beszámoló, és a cusis Napló riport is eltörpül a hétfő reggeli Mokka színvonala mellett.

A reggeli műsorban a veterán televíziós újságíró, Demcsák Zsuzsa izzasztja  meg Varga Mihály gazdasági minisztert a kampány finisében. Ilyenkor, hogy nincs ott ellenzéki politikus, vagy más szakértő vitapartner a műsorvezető dolga feltenni a kemény kérdéseket.

Az első 3 percben a csúnya bankok terhelik át a költségeket a szegény fogyasztókra. Varga Mihály szerint jó lenne, ha az ügyfelek elolvasnák a szerződést, mielőtt aláírják, de tudja, hogy ez időnként irreális elvárás. Demcsák Zsuzsa a bankok feljelentésének mikéntjéről érdeklődik. Belemenősen.

Utána a Mokka slágertémája jön, a magyar exportbővülés szegmensenként.

Ha nagyobb exportot tudunk lebonyolítani, akkor a magyar kis és középvállalkozások is növekedni tudnak

- mondja Varga.

Ühüm

- kekeckedik Demcsák.

Ezután jön a beszélgetés csúcsa. Ezt muszáj meghallgatniuk.

Szóval képzeljék el, mi lett volna, ha a Fidesz veszi meg a TV2-t.  Tiszta szerencse, hogy nem így történt.

(Címlapkép innen)