Kádár János interjút adott a Napi Gazdaságnak

Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel beszélgettek a Napi Gazdaság újságírói. Természetesen nem ez lett a magyar sajtótörténelem eddigi legbelemenősebb interjúja, de azért néhány pontja még így is egészen szórakoztató.

Az első három kérdés arról szól, hogy a kormány tervezi-e tovább növelni az állami tulajdont a gazdaságban.

Hát persze.

Az energiaszektorban és más területeken is állami kézbe vennék a stratégiailag fontos cégeket. Kivásárolnák külföldieket az E.Onból, a Bombardier MÁV-ból meg máshonnan is, de Seszták nem mondott több konkrét példát. A miniszter szerint erre van is pénz a költségvetésben.

Aztán rátérnek a rezsicsökkentésre

Nyugalom, lesz még rezsicsökkentés, már dolgozik rajta a kormány!

A költségvetésnek ez nem nagy teher, mert a közműszolgáltatók nyereségéből kitermelhető a további csökkentés. Rejtély, hogy miért akar az állam ennyire benyomulni az energiaszektorba, ha épp tovább akarja csökkenteni az energiaszolgáltatók nyereségét, de erre a Napi Gazdaság riporterei nem kérdeznek rá. Biztosan nem fontos.

Ezután kicsit leül a hangulat, Seszták megpróbálja elmagyarázni, hogy nem baj, hogy az EU-s pénzeket már a Miniszterelnökség osztja, de az elosztás szakmai felügyelete a minisztériumoknál maradt. Szerinte nincs alá- és fölérendeltség a Lázár János vezette Miniszterelnökség és Seszták Nemzeti Fejlesztési Minisztériuma között. Arról is beszél, hogy elvezetné végre a határig az M3-as és az M6-os autópályákat, utóbbin szerinte megnő majd a forgalom, ha leér az ivándárdai határátkelőhelyig.

Aztán, mikor már senki sem várná, elsül a legjobb mondat. A kérdezők az állami mobilszolgáltatóról szeretnének beszélni, ezt vezetik fel azzal, hogy a három nagy szolgáltató között nincs igazi verseny. Seszták annyit mond, hogy az állami mobilszolgáltató már a múlt,

„így ma leginkább piaci szabályozókkal fokozható a verseny.”

Akkor erről ennyit.

Seszták amúgy hosszú politikai karrierrel tervez. Sok sikert neki!