Mehet nyugdíjba minden vlogger

Vitán felül áll, hogy a Youtube az egyik legjobb dolog az interneten: az oldal/szolgáltatás/élménypark, ami nélkül mindannyiunk élete rosszabb lenne. Ugyanakkor az is egyértelmű. hogy az online videólejátszás a mozgókép műfaját nem újította meg, csak sokkal könnyebbé tette a mindenféle filmek publikálását, a nagy költségvetésű videóklipektől Mr. Klauszig. Psy vagy a fogorvos után félig kómában lévő kisgyerek a Youtube nélkül nem lehetnének világsztárok, de videóikat azért nyugodtan elkészíthették volna.

(A cikkben szereplő Vine-okat érdemes hanggal együtt megtekinteni. Volume a jobb alsó sarokban.)

A Youtube egyszerűen a tévé, a zenetévé, a mozi, a házimozi és még egy rakás régóta létező mozgóképes műfaj adaptálása az internetre.

A Vine viszont egészen más. A 2013-ben elindított mobilappnak nem véletlenül a Twitter a tulajdonosa: nagyjából ugyanazt a szerepet hivatott betölteni az internetes mozgóképek világában, mint a Twitter a szöveges önkifejezésében.

A felhasználók ennek ellenére teljesen másra használják a két szolgáltatást. Míg a Twitteren kommunikálni, szervezkedni, veszekedni és hírességeket molesztálni lehet.

a Vine elsődleges funkciója a marhulás és a szórakoztatás lett.

Egy Vine nem lehet hosszabb 6 másodpercnél, így tulajdonképpen az internetes videók és az animgifek gyermeke, egyesítve mindkét műfaj legjobb tulajdonságait. És tökéletesen passzol egy olyan korhoz, amelyben az ember már egy 3 perces Youtube-videót sem képes elejétől a végéig megnézni, és amikor valami élő streamet néz az interneten, rendszeresen megpróbál beletekerni az adásba.

Jó Vine-t készíteni nehéz, így nem meglepő, hogy a tavalyi indulás után kellett egy kis idő, mire a műfajt sikerült csúcsra járatni. Ma viszont már nagy és erős a Vine-szcéna, saját szabályokkal és saját sztárokkal.

Akik szinte mind nagyon fiatalok, és a Vine előtt nem voltak sehol. Ez nem olyan, mint amikor Justin Bieber vagy akár Psy használni kezdte a Youtube-ot is, hanem valami tényleg új.

A 6 másodperces korlátnak köszönhetően szinte valamennyi jó Vine-ban közös, hogy hisztérikus, már-már idegbeteg a tempója. Amelyben vágások vannak, annak meg pláne. Az események olyan gyorsan történnek, hogy az ember azon kapja magát, már sokadszorra néz végig egy magától soha le nem álló Vine-t, és így tulajdonképpen több időre szegeződik a képernyő elé, mint egy Youtube-videó esetében.

Ezt a hatást csak fokozza, hogy a Vine-ok sokszor egyetlen villanásnyi poénra épülnek, amiket első blikkre fel sem fog a néző, és ezért kénytelen újra és újra és újra ismételni.

A Vine-ban rejlő kereskedelmi lehetőséget egyre több cég próbálja kihasználni, és tanulmányok szólnak arról, hogy mennyivel hasznosabb így elhelyezni egy szponzorált terméket, mint akár a Youtube-on. Ezek viszont csak kezdő próbálkozások, a Vine ma még a sok-sok millió követővel rendelkező zenészek/humoristák/szórakoztatóipari művészek terepe, akiknek tényleg jár az a 6 másodperc hírnév.

A műfajjal a 444 is megpróbálkozott.

De hogy mi a Vine, arról fogalmunk sincs.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.